728 x 90

ЕК обмисля супер строги Евро 7 норми от 2025 г., които на практика ще погубят ДВГ

Евро 7 трябва да влезе в сила през 2025 година, но все още няма финални данни за неговите изисквания.

Европейската комисия разглежда изключително стриктен доклад за вредните емисии на континента, който може да бъде използван за база на следващата емисионна норма за коли с ДВГ. Евро 7 трябва да влезе в сила през 2025 година, но все още няма финални данни за неговите изисквания.

Докладът е изготвен от специалисти в областта на екологията и подканва ЕК да вземе супер строги мерки в посока ограничаване на вредните емисии от нови бензинови и дизелови автомобили на континента. За това първо съобщи немското издание Bild am Sonntag, цитирано от Teslarati.

Според двете публикации, съветите на анализаторите към ЕК зоват за над два пъти по-строго орязване на допустимите нива на изгорели газове от 2025 година. Според коментатори, това може почти изцяло да ограничи продажбата на коли с ДВГ след по-малко от пет години.

Ето и част от препоръките:

  1. По досегашния план, всички нови превозни средства ще могат да отделят само 30 милиграма азотен оксид на километър в сравнение с 60 мг/км за бензинови автомобили и 80 мг/км за дизел при сегашните стандарти. Докладът препоръчва още по-строг стандарт за новите автомобили, които могат да отделят само 10 мг/км.
  2. Емисиите на въглероден оксид (CO) трябва да бъдат намалени до 100-300 мг/км от сегашните 500-1000 мг/км.
  3. Тестовете за реални емисии (RDE) трябва да съдържат по-строги стандарти и всички изключения, които досега бяха разрешени, трябва да бъдат премахнати. Проучването предлага да се налага на автомобилите да работят с пълна газ през цялото време на протичане на теста.
  4. Новите коли трябва да имат теоретичен живот от 15 години или повече и 240 000 км пробег.

Тези предлагани по-стриктни изисквания на практика означават, че всички производители ще трябва да инвестират милиарди в разработка на по-добри двигатели с вътрешно горене. Това ще става на фона на инвестиции в електрифицирани задвижващи системи, които поглъщат дори повече ресурси.

„С въвеждането на планирания стандарт Евро 7, комисията на ЕС де факто ще забрани автомобилите с двигатели с вътрешно горене от 2025 г.“, коментира Хилдегард Мюлер, ръководител на Германската асоциация на автомобилната индустрия (VDA). По думите му, новите стандарти трябва да са по-лесно изпълними.

„Комисията иска да определи, че в бъдеще превозно средство трябва да остане практически без емисии при всяка ситуация на шофиране – било то с ремарке в планината или в бавен градски трафик. Това е технически невъзможно и всички го знаят,“ допълва още Мюлер.

1 коментар

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

1 Коментар

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт