728 x 90

Оферти от 10 фирми за последната отсечка на магистрала Европа

Последното трасе на АМ Европа е между Сливница и връзката със Северната скоростна тангента.

10 са отворените офертите  в обществена поръчка за строителството на последния 16.5-километров участък от АМ Европа между Сливница и връзката със Северната скоростна тангента.

Изграждането на трасето на АМ Европа между ГКПП Калотина и Софийския околовръстен път е разделено на три части. Строителството на първите два участъка – от ГКПП Калотина до Драгоман и от Драгоман до Сливница, включва модернизация на съществуващия първокласен път I-8 Калотина – София.

В момента се изгражда 14.5-километровата отсечка от ГКПП Калотина до Драгоман, а 17 км участък от Драгоман до Сливница е готов.

Отворените оферти са на:

  • Консорциум СТРАБАГ СП ДЗЗД, с участници: ЩРАБАГ ЕАД и СТРАБАГ Сп.з о.о. – клон България КЧТ;
  • ДЗЗД”Европа-2022”, в което влизат: ГБС – ИНФРАСТРУКТУРНО СТРОИТЕЛСТВО АД, ГЛАВБОЛГАРСТРОЙ ИНТЕРНЕШЪНАЛ АД и ОБОНАТО БИЛД ЕООД;
  • ДЗЗД „СТРОИТЕЛ АМ ЕВРОПА“, в което са: ГЛОБАЛ КЪНСТРЪКШЪН АД, ЛЕВАНТИНА, ИНХЕНИЕРИА И КОНСТРУКСИОН СЛ/LEVANTINA, INGENIERIA Y CONSTRUCCION, S.L;
  • ДЗЗД „ТАРГОМАН“, с участници: АВТОМАГИСТРАЛИ – ЧЕРНО МОРЕ АД и ИСА 2000 ЕООД;
  • ВДХ АД (ДЗЗД ХИДРО-ВОД СТРОЙ, ВДХ АД и ХИДРОСТРОЙ АД);
  • ДЗЗД „КОРИДОР ЗАПАД-ИЗТОК“, в което са: ДЖИ ПИ ГРУП АД и ИНЖСТРОЙИНЖЕНЕРИНГ ЕООД;    
  • ДЗЗД „АМ ЕВРОПА 2021“, в което е Ер Кънстракшънс ООД;
  • ТРЕЙС ГРУП ХОЛД АД;
  • Обединение „ГЕОКАРОПЪТ 2021“ ДЗЗД, с участници: ГЕОСТРОЙ АД, КАРО ТРЕЙДИНГ ООД и ПЪТСТРОЙ-92 АД;        
  • Грома Холд ЕООД.

Третият 16.5 км участък на автомагистралата ще преминава по изцяло ново трасе. Той ще започва при с. Храбърско – при 32-ри км, ще преминава по нов терен на север от Божурище, между селата Волуяк и Мрамор и ще се влива в Северната скоростна тангента при пътния възел със Софийския околовръстен път – при 48-ми км.

Трасето ще бъде с габарит 27 м – две ленти за движение в посока и аварийна лента. В участъка ще има 10 големи съоръжения, от които 7 подлеза, включително подлез на ж.п. линията София – Драгоман, 2 моста и един виадукт. Ще бъдат изградени два пътни възела. Бъдещият п.в. „Костинброд“ ще свързва АМ Европа с второкласния път II-81 София-Костинброд и с. Волуяк, а п.в. Мрамор ще осигурява връзка на с. Мрамор с Калотина, Софийския околовръстен път и Северната скоростна тангента. Ще бъдат изградени пътни връзки при п.в. Храбърско, където автомагистралното трасе пресича първокласния път I-8 Сливница – София, както и при пресичането с общинския път SFО1400 в посока Костинброд.

Проектът е по Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 г.

Направлението София – ГКПП „Калотина“ е част от основната Транс-европейска транспортна мрежа. Участъкът е възлов за движението на  транспортните потоци в посока запад – изток. Отсечката осъществява връзка с Tрансевропейски транспортен коридор „Ориент/Източно Средиземноморски“. С решение на Министерски съвет от 27 декември 2018 г. част от трасето на път I-8 Калотина-София беше категоризирано като автомагистрала „Европа“ /А-6/, с обща дължина 65.4 км. Тя включва трасето между Калотина и София с дължина 48.9 км и Северната скоростна тангента /16.5 км/.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт