728 x 90

ЕС одобри забраната за продажба на нови коли с ДВГ от 2035 година

Това, което изглеждаше като немислимо предложение не толкова отдавна, се случва, тъй като Европейският съюз постигна споразумение за забрана на продажбите на нови автомобили с ДВГ от 2035 г. Изпълнителната власт на ЕС, парламентът и държавите-членки финализираха сделка, която на практика слага край на двигателя с вътрешно горене след 12 години. Има някои изключения, тъй

Това, което изглеждаше като немислимо предложение не толкова отдавна, се случва, тъй като Европейският съюз постигна споразумение за забрана на продажбите на нови автомобили с ДВГ от 2035 г. Изпълнителната власт на ЕС, парламентът и държавите-членки финализираха сделка, която на практика слага край на двигателя с вътрешно горене след 12 години.

Има някои изключения, тъй като нишовите автомобилни производители, които произвеждат от 1000 до 10 000 автомобили годишно, ще получат едногодишно изключение до 2036 г. По-ексклузивните марки, които произвеждат по-малко от 1000 бройки, са извън сметките за момента.

В сегашния си вид ЕС има общо 27 държави, но нови могат да се присъединят през следващите години, тъй като Албания, Молдова, Република Северна Македония, Черна гора, Сърбия, Турция и Украйна са кандидати към момента. Единственият донякъде правдоподобен сценарий, при който ДВГ ще оцелее след средата на следващото десетилетие, е ако синтетичните горива, произведени от възобновяеми източници, наберат популярност. Друга искрица надежда идва от Toyota и нейните експерименти с двигатели с вътрешно горене, работещи с водород.

Прочети още:
Renault и Geely сключиха споразумение за производство на двигатели

Преди вероятно да преминат изцяло на електричество през 2035 г., производителите на автомобили, които искат да продават автомобили в региона на ЕС, ще трябва да разработят значително по-чисти автомобили, задвижвани с ДВГ. Постигнатото споразумение също призовава за намаляване на емисиите на CO2 с 55 процента до края на десетилетието в сравнение с нивата от 2021 г. Това е много по-агресивна цел в сравнение с първоначалната цел от 37,5 процента.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *