Mercedes и Volkswagen подкрепят забраната за продажба на коли с ДВГ от 2035 година

Миналата седмица Европейската комисия гласува в подкрепа на предложената забрана за продажба на нови леки автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европейския съюз, считано от 2035 г. Новият закон – все още предмет на обсъждане между държавите-членки по-късно тази година – предизвика реакции от най-големия европейски икономики, като Германия и Франция твърдят, че планът

Миналата седмица Европейската комисия гласува в подкрепа на предложената забрана за продажба на нови леки автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европейския съюз, считано от 2035 г. Новият закон – все още предмет на обсъждане между държавите-членки по-късно тази година – предизвика реакции от най-големия европейски икономики, като Германия и Франция твърдят, че планът е твърде амбициозен и скъп и ще има голямо отрицателно въздействие върху индустрията. Въпреки това, два от най-големите автомобилни производители на континента, Mercedes-Benz и Volkswagen, заявиха, че намират плана за постижим.

Базираният във Волфсбург производител беше първият, който реагира, като изрази подкрепата си за забраната на ДВГ от средата на следващото десетилетие. Стратегията на Европейския съюз за декарбонизация е „амбициозна, но постижима“, каза Volkswagen, добавяйки, че преминаването към електрическа мобилност е „необратимо“. Пред Automotive News VW също така добави, че „това е единственият екологично, технологично и икономически разумен начин за смяна на двигателите с вътрешно горене възможно най-бързо.“

Гласове от Щутгарт, където е централата на Mercedes, също дойдоха в подкрепа на предложената забрана за продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене под капака. Не само това, но автомобилният производител също заяви, че може да постигне тази цел по-рано от новия закон. „До 2030 г. сме готови да преминем изцяло на електричество, където го позволяват пазарните условия“, каза Екарт фон Кледен, ръководител на външните връзки в Mercedes, пред германската агенция за пресата (DPA). „Решението поставя тежестта върху политиците да гарантират, че е налице необходимата инфраструктура.

Прочети още:
Проучване: премиум автомобилите се обезценяват най-бързо

Volkswagen и Mercedes не са единствените автомобилни производители, които подкрепят забраната. Ford, Stellantis и Jaguar са сред компаниите, които като цяло подкрепят идването на края на двигателя с вътрешно горене в Европа от 2035 г. Преди обаче новият закон да бъде финализиран и одобрен, той трябва да бъде подписан от всичките 27 държави от ЕС. С големи икономики като Германия, Франция и Италия срещу закона в сегашния му вид, това може да се окаже много трудна задача.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *