728 x 90

Официално и финално: Европа забрани продажбата на нови коли с ДВГ от 2035 година

29 юни 2022 г. е денят, който псотавя началото на края за двигателя с вътрешно горене в Европейския съюз. Министрите на околната среда от 27-те страни-членки се съгласиха да подпишат заповедта за забрана на ДВГ от 2035 година. Повече от 16 часа преговори бяха необходими, за да се постигне споразумение на среща в Люксембург, фокусирана

29 юни 2022 г. е денят, който псотавя началото на края за двигателя с вътрешно горене в Европейския съюз. Министрите на околната среда от 27-те страни-членки се съгласиха да подпишат заповедта за забрана на ДВГ от 2035 година. Повече от 16 часа преговори бяха необходими, за да се постигне споразумение на среща в Люксембург, фокусирана върху начините за борба с изменението на климата в ЕС. Забраната се отнася стриктно за продажбите на нови автомобили и микробуси, задвижвани от бензинови и дизелови двигатели.

„Съветът също така се съгласи да въведе цел за 100% намаляване на емисиите на CO2 до 2035 г. за нови автомобили и микробуси,“ гласи подписаното споразумение. Европейският парламент също иска да забрани и продажбата на употребявани превозни средства, задвижвани с ДВГ, както съобщава Motor1.com, но споразумение по този въпрос засега не е достигнато.

Прочети още:
Лек спад в цените на горивата, метанът с рекорден скок

Технически погледнато, забраната от 2035 г. изисква пълно намаляване на емисиите, без да се споменава двигателят с вътрешно горене. Посочваме това, защото оставя отворена вратата за ДВГ, работещи с алтернативни горива. Някои производители на автомобили експериментират с двигатели с вътрешно горене, захранвани с водород, докато други изследват синтетични горива.

Преди крайната дата автомобилните производители ще трябва да намалят емисиите на CO2 с 55 процента за новите автомобили и с 50 процента за микробусите до края на това десетилетие. Това решение също беше взето днес като част от пакета Fit For 55 за постигане на въглеродна неутралност до 2050 г. В допълнение, стимулите за превозни средства с нулеви и ниски емисии (ZLEV) ще престанат да съществуват от 2030 г.

Пълният документ от решението на ЕС можете да откриете на този линк.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *