728 x 90

G-Class от Delta 4×4 – вериги вместо колела

По желание на клиент Delta 4×4 превърна Mercedes G-класа в гъсеничен всъдеход. Преоборудването с вериги е обратимо и по всяко време е възможно връщане към колелата. Когато става дума за висока проходимост, Mercedes G-класа всъщност е извън всякакво съмнение. Но дори екстремните катерачи достигат пределите на възможностите си в зимните Алпи. Богат селски стопанин в

По желание на клиент Delta 4×4 превърна Mercedes G-класа в гъсеничен всъдеход. Преоборудването с вериги е обратимо и по всяко време е възможно връщане към колелата.

Когато става дума за висока проходимост, Mercedes G-класа всъщност е извън всякакво съмнение. Но дори екстремните катерачи достигат пределите на възможностите си в зимните Алпи. Богат селски стопанин в швейцарските планини не искал да се примири с това и поръчал на фирмата Delta 4×4 да преобразува неговия Mercedes G-класа за гъсенично задвижване, за да може въпреки всякакви коварства на времето да стига до хижата си в планините Граубюнден на височина почти 3000 метра.

Големи гъсеници за голямо сцепление

За да отворят пространство под калниците за масивните гъсенични вериги на американския доставчик Mattracks, офроуд специалистите повдигнали G500 с 20 сантиметра. Връзката на гъсеничните модули, всеки от които тежи около 170 килограма, с автомобила е проектирана по такъв начин, че гъсениците да могат лесно да бъдат демонтирани за през лятото и G-моделът да бъде поставен обратно на четирите си гуми за пресечен терен. Mattracks сертифицира верижното си задвижване 88M1-A1 за скорости до 65 км/ч. Ходилата, изработени от усилена с влакна гума, могат да се използват до минус 40 градуса. Те се свързват към стандартните главини на колелата чрез 18,5-инчов пиньон. Четири колела осигуряват постоянен контакт с терена. Контактната площ е между 424 и 600 см² – на всяка гъсеница. Това осигурява достатъчно сцепление дори при много сняг.

Звучи просто, но като цяло е скъпо начинание. Само гъсениците, включително монтажа, струват 50 000 евро и същата сума е трябвало да бъде платена за хомологация и широкообхватни тестове. Стопанинът е трябвало да инвестира още 19 000 евро в увеличаването на просвета, включително в хомологацията. И тъй като кесията така или иначе вече била развързана, около 20 000 евро били похарчени за допълнителни аксесоари като багажници на покрива и предна защитна рама, както и за нови гуми на големите колела за лятна употреба. Mercedes G с вериги за сняг за около 140 000 евро – звучи величествено.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт