728 x 90

BMW спира временно доставките на M3 и M4 заради проблеми с мотора

Докато почти цялата автомобилна индустрия страда от сериозни проблеми с комплектоването и осигуряването на желаните от клиентите автомобили поради продължаващата криза с доставките на електронни чипове, в BMW възникна подобен проблем, но поради друга причина. В момента доставките на крайни клиенти на M3 седан, M4 Coupé и M4 Competition Cabriolet (xDrive) в Мюнхен са замразени,

Докато почти цялата автомобилна индустрия страда от сериозни проблеми с комплектоването и осигуряването на желаните от клиентите автомобили поради продължаващата криза с доставките на електронни чипове, в BMW възникна подобен проблем, но поради друга причина.

В момента доставките на крайни клиенти на M3 седан, M4 Coupé и M4 Competition Cabriolet (xDrive) в Мюнхен са замразени, защото при рутинен качествен контрол са открити дефекти в черупките на основните лагери на коляновия вал на мощния редови шестцилиндров битурбо двигател. Този двигател се сглобява от BMW, но наред с редица други компоненти от агрегата, баварският производител получава черупковите лагери от фирма-поддоставчик.

Аномалията е открита в процеса на повърхностна обработка

Вероятно ще се намерят шегобийци, които да причислят тези проблеми към фирмените „традиции“, защото и при лагерите на М версиите на E36, E46 и E60 се забелязваше склонност към ускорено износване, но шегите в този случай не са твърде уместни, защото никой автомобилен производител не е застрахован от подобни дефекти. Както е известно, основните лагери осигуряват основна опора на коляновия вал и се смазват с моторно масло за избягване на контакт метал в метал с висока степен на триене. Понякога и далеч не само при BMW се случва това да не се постига на 100%. Според официалното изявление, което ams получи от говорител на фирмата, в конкретния случай дефектът е открит в процеса на нанасяне на повърхностното покритие на компонентите, а от дефектната партида са засегнати само 35 автомобила .

„В случая не става дума за сервизна акция и за момента такава не е планирана. Нашата фирмена политика обаче изключва доставката на крайни клиенти на продукти с дефекти, поради което засегнатите автомобили в момента са задържани. Работим интензивно за намиране на решение и проверяваме дали става дума за временен проблем или ще се наложат по-сериозни мерки. Ще знаем това най-късно до края на седмицата“, гласи официалното становище на фирмата. Ако случайно сте сред засегнатите 35 клиенти, можете да засилите радостта от малко по-дългото очакване с един поглед към фотогалерията, която сме подготвили.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт