През 1996 г. BMW създава единствено по рода си M3 Compact (E36)

BMW M3 Compact E36 никога не е влизал в серийно производство и въпреки това въздействието му се усеща и днес. Много преди компактните спортни автомобили с над 200 к.с. да станат любими на феновете на спортните коли, той вече предлага всичко, което прави този клас превозни средства толкова популярни. Така че не е изненада, че

BMW M3 Compact E36 никога не е влизал в серийно производство и въпреки това въздействието му се усеща и днес. Много преди компактните спортни автомобили с над 200 к.с. да станат любими на феновете на спортните коли, той вече предлага всичко, което прави този клас превозни средства толкова популярни. Така че не е изненада, че мнозина го смятат за пионер на последвалите успешни модели като BMW M Coupé и BMW M2.

Сърцето и акцентът на BMW M3 Compact, разбира се, е неговият двигател. Редовият 6-цилиндров двигател (S50B32), заимстван от емблематичния M3 Coupe, осигурява 321 к.с. Ако колата някога беше влязла в серийно производство, обаче, инженерите вероятно щеше да трябва да намалят мощността, за да подобрят управляемостта. Поради компактните размери и ниското тегло, бързо става ясно по време на тестовите шофирания, че M3 Compact е иновация, която най-добре е оставена в ръцете само на опитни шофьори.

Със своя изключително фокусиран цялостен спортен пакет и прогресивния, почти бунтарски дизайн на прототипа, BMW иска M3 Compact да вдъхнови по-млада клиентска база. Като се има предвид това, съображения като комфорт и пространство са изтласкани на преден план пред фактора забавление. Постигането на максимален спортен външен вид и безкомпромисно пъргаво управление е друга основната цел.

Прочети още:
Един от 10 VW T3 с двигател от Porsche се продава. Струва 365 000 евро

5 основни факта:
– Година на производство: 1996
– Макс. мощност: 321 к.с.
– Двигател: S50B32 редови 6-цилиндров
– Тегло: 1300 кг
– Никога не е влизал в серийно производство

С основание много фенове смятат този спортен автомобил за пионер и предшественик на емблематични модели като BMW 1-Series M Coupe и BMW M2. Прототипът тежи със 150 килограма по-малко от E36 M3 Coupe. В допълнение към своите 1300 килограма, един от козовете на BMW M3 Compact е и намалената дължина. В задната част прототипът е с около 23 сантиметра по-къс от купето, което го прави по-пъргав, благодарение на по-малко активната маса зад оста. Освен това, въпреки че често се съобщава, че междуосието също е по-късо от това на обикновеното BMW 3-Series, всъщност е идентично.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *