728 x 90

Audi A8 E-Tron: Конкуренцията за лукс не е била по-сериозна

„Grandsphere дава много конкретна предварителна представа. Не е далеч от това, което ще влезе в производство. Не е 1:1, но е много близо“, каза шефът на дизайна на Audi Марк Лихте пред британското списание Autocar по време  на представянето на Activesphere. Първоначално Audi искаше да пусне от 2024 г. автономен електрически автомобил Landjet Престижният проект

„Grandsphere дава много конкретна предварителна представа. Не е далеч от това, което ще влезе в производство. Не е 1:1, но е много близо“, каза шефът на дизайна на Audi Марк Лихте пред британското списание Autocar по време  на представянето на Activesphere. Първоначално Audi искаше да пусне от 2024 г. автономен електрически автомобил Landjet Престижният проект Artemis беше изоставен, Landjet беше сведен до по-обикновено Audi A8 E-Tron.

„E-Tron“ ще продължи да маркира електрическите модели на Audi

Очевидно Audi се придържа към обозначението E-Tron за своите електрически автомобили, за разлика от Mercedes, за който се говори, че ще изостави названието EQ. На въпрос дали Audi ще престане да използва името E-Tron, Лихте отговори: „Не, не, не,“ E-Tron било много ясно отличително название; щяло обаче да има още едно, но било твърде рано да се говори за него. 

Не е ясно обаче на коя платформа в крайна сметка ще е базирано новото Audi. Ако фирмата ще се придържа към първоначалния срок за пазарна премиера през 2024 г., може да става въпрос само за електрическата платформа PPE (Premium Platform Electric), която е разработена съвместно от Audi и Porsche. Ако обаче електрическото Audi A8 ще бъде изградено върху новата архитектура SSP (Scalable Systems Platform), пускането на пазара ще се отложи до 2026 г., защото едва тогава ще е налице SSP61, която трябва да е в основата на Landjet. 

Още E-Tron модели 

Първият модел, базиран на PPE, е Audi Q6 E-Tron, близък роднина на предстоящия електрически Macan. Електрическият Q6, който ще бъде представен по-късно тази година, ще бъде последван от електрическите версии на Audi A4 и Audi A6.

Студията Grandsphere (вижте галерията) е с дължина 5350 мм, широчина 2000 мм и с междуосие 3190 мм. Това я прави значително по-голяма от актуалната дълга версия на A8. Със сигурност серийният вариант ще се свие леко, като от Audi подчертават, че ще бъде GT с четири врати, а не седан. A8 EV ще дебютира с дълъг преден капак и силно стеснена, аеродинамично оптимизирана задна част.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт