728 x 90

Стартовата цена на обновеното Audi A8 за България е 197 947 лв. с ДДС

A8 се появява в моделното портфолио на Audi през 1994 година като наследник на Audi V8 и оттогава поема ролята на флагман на марката в луксозния сегмент. Audi A8 е своеобразна визитна картичка на компанията и символ на нейния престиж. Четвъртата генерация на лимузината, която се подвизава на пазара от 2017 година, за пореден път

A8 се появява в моделното портфолио на Audi през 1994 година като наследник на Audi V8 и оттогава поема ролята на флагман на марката в луксозния сегмент. Audi A8 е своеобразна визитна картичка на компанията и символ на нейния престиж. Четвъртата генерация на лимузината, която се подвизава на пазара от 2017 година, за пореден път показа нови висоти по отношение на мощността, визията и оборудването.

Промените по модела с настъпилия ток-що фейслифт почти не са променили външните размери на флагмана на Audi в сегмента на луксозните лимузини. A8 има междуосие 3,00 метра, дължина на каросерията 5,19 метра, широчина 1,95 метра и височина 1,47 метра. Каросерията на A8 следва конструктивния принцип Audi Space Frame (ASF) – тя се състои от 58 процента алуминиеви компоненти. Пасажерската клетка е направена от горещо формовани стоманени компоненти, допълнена e от ултрависокоякостна задна преграда от подсилен с въглеродни влакна полимерен материал с изключителна устойчивост на усукване. Магнезиевите компоненти по ходовата част допълват олекотяващата концепция. Изключителната здравина на каросерията е гарант за динамично пътно поведение, превъзходен комфорт на возене и впечатляващ акустичен комфорт.

Matrix LED-фаровете използват DMD-технология (Digital Micromirror Device). Всяка от светлините разполага с около 1,3 милиона микроогледала, които разделят светлината на микроскопични пиксели. По този начин се постига максимална прецизност при управлението на светлинния поток. Една от новите функции, които позволява тази технология, е ориентиращата светлина на магистрала и осветяването на пътната лента. При тази функция фаровете осигуряват ярък светлинен „килим” пред автомобила, който позволява особено пълноценно осветяване на лентата пред автомобила. Специално при ремонти или ограничена поради други фактори видимост това помага значително да се ориентира къде точно се намира автомобила. При отключване или напускане на автомобила Matrix LED-фаровете изпълняват динамични Coming-Home/Leaving-Home функции. Те могат да се прожектират както на земята, така и пред автомобила.

С общо пет варианта за задвижване обновеният Audi A8 предлага богат избор на своите клиенти. От V6 TFSI- и V6 TDI-двигатели с работен обем три литра, през Plug-in хибридното задвижване TFSI e, което съчетава V6 TFSI-двигател и електромотор, до върховия 4.0 TFSI-двигател. Въпросният се предлага с различни нива на мощност за A8 и S8. Той е с кубатура четири литра, има осем цилиндъра с V-образно разположение и е екипиран с технологията cylinder on demand.

3.0 TFSI при версиите Audi A8 55 TFSI quattro и A8 L 55 TFSI quattro и разполага с 250 кВт (340 к.с.). За Китай има и вариант с 210 кВт (286 к.с.). Между 1370 и 4500 оборота в минута е наличен максимален въртящ момент от 500 Нм. Спринтът от място до 100 километра в час се изпълнява за 5,6 секунди (L: 5,7 секунди).

Във версията си за A8 двигателят 4.0 TFSI генерира 338 кВт (460 к.с.) и 660 Нм максимален въртящ момент, наличен в диапазона между 1850 и 4500 оборота в минута. Този мотор постига наистина динамични показатели: A8 60 TFSI quattro и A8 L 60 TFSI quattro спринтират за едва 4,4 секунди от място до 100 км/ч. Акцент при V8 двигателя е системата cylinder on demand (COD), която при умерен стил на шофиране позволява временно изключване на четири от осемте цилиндъра.

В Audi A8 50 TDI quattro и A8 L 50 TDI quattro работи двигател 3.0 TDI. Въпросният агрегат разполага с 210 кВт (286 к.с.) мощност и 600 Нм максимален въртящ момент. Дизеловият мотор ускорява A8 и A8 L за 5,9 секунди от нула до 100 км/ч и достига 250 км/ч електронно ограничена скорост, по подобие на останалите версии на А8.

Новият A8 вече може да бъде поръчан в дилърската мрежа на марката в България с доставка в нормален времеви диапазон. В България началната цена на A8 е 197 947 лв. с ДДС. A8 60 TFSI e quattro започва от 223 281 лв. с ДДС, а S8 – от 272 532 лв. с ДДС.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт