728 x 90

Giulia Quadrifoglio 100 Anniversario ще участва в историческото рали 1000 Miglia

    Три шедьовъра на италианската марка ще участват в митичната надпревара 41-ото издание на историческото състезание за ретро автомобили 1000 Miglia ще стартира на 13 юни в Бреша и ще финишира отново там на 17 юни, след като маршрутът премине през забележителни места в Италия. Както винаги това ще бъде отчасти състезание и отчасти приключение, в

    Три шедьовъра на италианската марка ще участват в митичната надпревара

    41-ото издание на историческото състезание за ретро автомобили 1000 Miglia ще стартира на 13 юни в Бреша и ще финишира отново там на 17 юни, след като маршрутът премине през забележителни места в Италия. Както винаги това ще бъде отчасти състезание и отчасти приключение, в което тази година ще участват повече от 400 безценни ретро автомобила. От тях 47 принадлежат на марката Alfa Romeo, която е икона на италианския автомобилен спорт.

    За радост на ценителите в предстоящото състезание на старт застават три изключителни екземпляра от колекцията на Alfa Romeo, които обикновено са изложени в музея на компанията в Арезе. Това са автомобилите 1900 Super Sport и 2000 Sportiva (двата от 1954 г.) и 1900C Super Sport (от 1956 г.). „Диамантите“ от съкровищницата на Alfa Romeo ще бъдат пилотирани от знаменателни екипажи.

    Alfa Romeo 1900 Super Sport ще бъде поверен на Костантин Андоне и Мариус Поуп, основател на уеб общонстта Alfattitude, която обединява хиляди фенове на марката от цял свят. Автомобил Alfa Romeo 2000 Sportiva ще бъде в германските ръце на екипажа Том Влашиха, водещ актьор в Game of Thrones и Stranger Things, който е голям фен на Alfa Romeo, и влиятелната инфлуенсърка Нина Мария Вайценекер (@ninacarmaria). Alfa Romeo 1900 Super Sprint ще се състезава под управлението на Лоренцо Куалия, лице на италианската модна марка Velasca, и Джовани Джузепе Савини, много популярен тиктокър, по-известен като @giogiusavini.

    Това са трите екипажа за три необикновени автомобила, инженерни произведения на изкуството. Те принадлежат на колекцията Heritage, която е част от отдела на концерна Stellantis, фокусиран върху опазването и популяризирането на историческото наследство. Нека разледаме по-отблизо тези „шедьоври“:

    1900 Sport Spider (1954 г.)

    Много рядък състезателен автомобил Spider, от който някога са били произведени само 2 екземпляра. Оборудван е с 4-цилиндров двигател с два разпределителни вала, настроен да произвежда 138 к.с. максимална мощност, което му позволява да развива максимална скорост 220 км/ч. Великолепните скоростни качества се дължат и на намаленото тегло от 880 кг и ефективната аеродинамика. Отличава се с иновативния дизайн на Франко Скалионе от работилницата на Bertone и е оборудван с 5-степенна трансмисия и заден мост De Dion. Мощността и управлението са като на много по-нова и пъргава кола с отлично сцепление с пътя. Този необикновен автомобил ще се състезава под номер 289.

    2000 Sportiva (1954 г.)

    С номер 296 в състезанието ще участва друг много рядък модел, от който съществуват само два екземпляра. Той се отличава със сияйна метално сива окраска. Автомобилът 2000 Sportiva е проектиран през 1954 г. като ограничено издание с висока мощност, подходящ за шофиране както на пътя, така и в състезания от клас „Спорт“. Неговият 2-литров 4-цилиндров двигател с два разпределителни вала развива с мощност от 138 к.с. при 6500 об/мин и му позволява да постигне 220 км/ч, което е много висока скорост за своята епоха. Автомобилът разполага с 5-степенна трансмисия, задно окачване De Dion и алуминиева каросерия. Дизайнът е рационализиран и много елегантен, дело на Bertone и в частност на Франко Скалионе – също както 1900 Sport Spider.

    1900C Super Sprint (1956 г.)

    В надпреварата с номер 392 ще се състезава очарователният автомобил Alfa Romeo 1900 Super Sprint от 1956 г. Това елегантно купе представлява класа Gran Turismo на 20-ти век, „семейната кола, която печели състезания“, както става известна през 50-те години на миналия век. Моделът е базиран на късата версия на шасито на седана 1900 и е оборудван с 2-литров 4-цилиндров двигател с характерните за марката два разпределителни вала и мощност от 115 к.с. при 5500
    об./мин. През 50-те години на миналия век е обичайно великите италиански дизайнери да купуват механизирано шаси от Alfa Romeo, допълвайки го с каросерия, проектирана и произведена от тях. Миланската компания Touring прави това, произвеждайки почти 300 модела, базирани на Alfa Romeo 1900C Super Sprint между 1954 и 1955 г.

    Отвъд своята история състезание като 1000 Miglia действа като истински мост между ценностите на миналото и тези на бъдещето. Днес тази връзка е още по-силна поради три исторически годишнини за Alfa Romeo. Навършват се 10 години от лансирането на Alfa Romeo 4C, 60 години от създаването на състезателния отдел Autodelta и 100 години от появата на спортния символ с форма на четирилистна детелина Quadrifoglio Verde. Ето защо не е случайно, че Alfa Romeo ще подкрепи в надпреварата своите прекрасни ретро автомобили с няколко екземпляра от новия модел Giulia Quadrifoglio 100° Anniversario.

    На 15 април 1923 г. легендарният символ Quadrifoglio прави своя дебют върху автомобила версия Corsa на RL, управляван от Уго Сивочи, с който той стига до победа в 14-то издание на рали Targa Florio. Оттогава Quadrifoglio се превръща в символ на Alfa Romeo – благородното италианско спортно майсторство. Четирилистната детелина идентифицира най-високите постижения на марката не само в състезанията по пистите, но и най-мощните и ексклузивни серийни автомобили. Именно такива са Giulia и Stelvio Quadrifoglio 100° Anniversario – ограничено издание, произведено само в 100 бройки на модел. Те се отличават със специфични характеристики както от механична, така и от естетическа гледна точка.

    Оборудвани са с двигател 2.9 V6 с турбокомпресор с повишена мощност до 520 к.с. и с механичен диференциал с ограничено приплъзване, който оптимизира преноса на въртящия момент, повишавайки стабилността, пъргавината и скоростта в завои. Разполагат също така с нови юбилейни емблеми, проектирани от Centro Stile Alfa Romeo, нови златисти спирачни апарати, нова решетка и корпуси на огледалата от видими въглеродни влакна. В интериора се откриват златисти шевове и юбилейното лого на таблото, които украсяват спортната среда, доминирана от карбонови компоненти с ново 3D покритие. Воланът е тапициран с кожа и алкантара с черни шевове и акценти от карбон.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт