728 x 90

Dacia пак удря право в десетката с новите Sandero и Sandero Stepway

Европейците бързо преподреждат приоритетите си и все повече надделяват практичността и разума. Dacia им предлага точно това.

Коронавирусът без съмнение обърна живота ни наопаки. Пренареди приоритетите, промени нагласите, обърка аксиомите, според които живеехме, при това във всяка една област от битието ни. С пълна сила това се отнася и за нагласите и оценката ни за колите. Хората чувстват несигурност – за здравето, за финансите, за бъдещето си. При избора на автомобил те все повече бягат от емоционални решения и търсят рационалните. Залагат предимно на сигурни, здрави и изгодни коли, а не непременно на най-вълнуващите. Все по-често търсят надеждната кола, която спокойно и удобно да ги откарва там, където искат, и която няма да разклати финансите им в тези несигурни времена.

Тези нови нагласи, породени от извънредните обстоятелства, влизат в добър синхрон с идеологията на Dacia. Френско-румънската марка през последното десетилетие е една от много успешните на европейския пазар, точно защото чудесно напипва баланса между практичност, качество и цена. С новите Sandero, Sandero Stepway и Logan сега тя буквално предефинира значимото при избор на градски, компактен и функционален автомобил. Те са здрави, изгодни, добре оборудвани, но без ненужни и скъпи екстри. Предлагат по-добра функционалност, повече вътрешен обем за пасажери и багаж, повишена активна и пасивна безопасност, нови двигатели, включително двугоривния ECO-G, нова автоматична скоростна кутия и изцяло нова 6-степенна ръчна трансмисия. Ясно видим е и значително по-модерен

ДИЗАЙН.

Знаем, че в Европа все още основен фактор при избора на кола е дизайнът. И досега Dacia Sandero е най-продаваният автомобил към физически лица и семейства на Стария континет от 2017 г. насам с почти 2.1 милиона продадени автомобила. Но знаем също и за пристрастяването на европейците към компактните кросоувъри. Така че не трябва да се учудваме, че Stepway – приключенската версия – представлява 65% от всички продажби на Sandero, с повече от 1.3 милиона екземпляра.

Цялата фигура на новото Sandero изглежда по-спортна, подсказва повече динамика и подобрена стабилност на пътя. Колата е с почти непроменени външни размери, но е по-ниска, по-широка, с по-голяма следа и изравнени с каросерията колела. Предното стъкло е по-скосено, а таванът силно се снижава към задницата на колата. Линиите, които рисуват силуета, са по-меки и завършени и оформят една съвременна визия. Веднага се забелязват и новите фарове с отличителния си Y-образен светлинен подпис. LED фаровете са стандартна екипировка при всички нива на оборудване. Ефектът им е не само дизайнерски – те увеличават видимостта през нощта с 37% по-дълъг и с 9% по-широк лъч.

Визуалните отлики на кросоувър версията Stepway се набиват на очи веднага – различно оребрен и по-издут преден капак, хромирано лого под предната решетка и извити калници над фаровете за мъгла. Предната и задната брони включват метална защитна кора, предназначена да предпазва от надрасквания, големи са уширенията на калниците, а долните части на вратите са усилени със специален материал. Пътният просвет е увеличен с 41 мм до 174 мм.

Модулните рейки на покрива с вградено лого не са само привлекателен визуален елемент, типичен за този тип автомобили, а носят и характерната за марката

УМНА ПРАКТИЧНОСТ.

С помощта на специален ключ те могат лесно и бързо да бъдат демонтирани и да се поставят напречно. Така за минути се превръщат в горен багажник с товароносимост 80 килограма – същата като при стандартните покривни рейки. Но без да трябва да ги плащаме допълнително, без да мислим къде да ги съхраняваме през времето, когато не ги ползваме. Тази патентована система е пример за всичко, към което Dacia се стреми: умни, практични, семпли и надеждни решения, които улесняват живота ни, без да оскъпяват колата.

Именно с такива малки, но умни промени и с множество хитри идеи е постигнат реален качествен скок, без това да се отразява значимо на изгодните цени, типични за марката. Освен рейките на покрива на Stepway, ето още нещо, което силно ме впечатли. За високите нива на оборудване в тези нови модели Dacia естествено предлага добър екран на инфотейнмънт системата си, който вече е разположен удобно и на добра позиция над централната конзола. Но за мен супер приятна изненада е идеята Media Control за най-ниското ниво на екипировка.

При него в извитата централна част на таблото се вижда само едно капаче. В нишата, когато го повдигнем, всъщност много лесно можем да сложим в хоризонтално положение собствения си смартфон, независимо от размера и модела. От същата страна на арматурното табло е изведен USB вход/изход, където можем да го свържем. За дългата част от кабела е оставено достатъчно място зад GSM-a, така че видимата част от кабела е само няколко сантиметра. Връзката е двупосочна – можем както да използваме графиката на самия смартфон, така и вградените програми в колата – DAB-радио, телекомуникации и др. Решението е хитро, ефективно и изгодно, тъй като така или иначе все повече потребители не ползват навигациите в колите си, а предпочитат приложенията на телефона си.

Прочети още:
Първа среща с Tiguan Трети

Цялостното усещане, когато седнем в новите модели на Dacia, е за повече удобство, сигурност и удоволствие по време на път. Видимо по-качествени материали, комфортни седалки, съвременно оборудване. Ето още някои нововъведения, които силно впечатляват в автомобили от този клас: безключов достъп до купето и стартиране на двигателя; електрическа ръчна спирачка; автоматично включване на фаровете и чистачките; паркинг система със сензори и камера за заден ход; подгряване на предните седалки и др. За първи път в Dacia е наличен и електрически стъклен панорамен покрив.

ПРИ ДВИГАТЕЛИТЕ

също има голяма новина и тя е пълното изчезване на дизела. 1.5-литровият dCi остава в историята, като вместо това румънците залагат на изцяло бензинова палитра. Тя включва само 3-цилиндрови агрегати, с мощност от 65 до 100 к.с. Новост е CVT автоматичната трансмисия, която ще се предлага като опция за 0.9 TCe мотора с 90 к.с. Стандартно този агрегат ще разполага с 6-степенна ръчна кутия, а базовият атмосферен 1.0 ще има 5-степенна ръчна.

Най-интересен и много важен от различни гледни точки – икономическа, еко и други – е двигателят, който може да ползва фабрично две горива – бензин и LPG. Той е и най-мощният мотор от гамата. Всъщност Dacia е единственият автомобилен производител, който вгражда такъв в цялата си гама пътнически автомобили, обозначени с етикета ECO-G. Тази технология, изпробвана и тествана с двигателя TСe 100 ECO-G, е интегрирана в заводите на Dacia, което гарантира нейната безопасност и надеждност. Гаранционният срок на производителя, разходите и честотата на обслужване и капацитетът на багажника са същите като тези на бензиновия вариант (газовият резервоар е разположен на мястото на резервната гума). Благодарение на бутилката за пропан-бутан с вместимост 50 литра, както и стандартния резервоар на колата за още 50 литра бензин, машината може да изминава до 1300 км с едно зареждане. Пълниш и забравяш. При задвижване с пропан-бутан новата Dacia Sandero ECO-G отделя средно с 11% по-малко емисии на CO2 от еквивалентен бензинов двигател.

Новите модели са изградени върху нова платформа (CMF), същата като на братовчедите Renault Clio и Captur, Nissan Juke и др. Тя дава по-голяма гъвкавост за внедряването на нови технологични решения. Освен това осигурява повече вътрешен обем за хора и багаж, без съществено да се изменят външните размери – например багажникът е с 8 литра по-голям, а местата за прибиране на вещи в купето са с допълнителни 2.5 литра. Аеродинамиката е много по-добра, заради модерния екстериорен дизайн и равния под отдолу на колата.

Още преди години подготовката на тези важни за Dacia модели е започнала от правилния начин – мащабно проучване на приоритетите на клиентите на марката, проведено не само в Румъния или на Балканите, а в цяла Европа. Резултатите са били категорични: водещ е прагматизмът – потребителите се интересуват от наистина важните неща и очакват умни, а не скъпи решения. И целият екип – дизайнери, инженери, маркетолози – е хвърлил здрава работа точно в тази посока. Концепцията е ясна: надеждни автомобили, които сигурно да ни откарват точно там, където искаме. Но сега вече е задължително те да са оборудвани с иновативни технологии и да са още по-симпатични не само отвън, а и като интериор. И в същото време да останат все така достъпни.

Най-новата история на Dacia започва преди 15 години. За този кратък период марката успя тотално да промени нагласите и отношението на европейците към себе си, реализира над 6.5 милиона коли, като вече държи 4.4% пазарен дял. От 2017 година Sandero е на 1-во място по продажби към физически лица на нашия континент. Сега, след появата на новите модели и в новите условия, които пандемията насила ни организира, съм убеден, че резултатите на френско-румънския производител дори ще се подобрят. Европейците бързо преподреждат приоритетите си и все повече надделяват практичността и разума. Dacia им предлага точно това.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт