728 x 90

Dacia Bigster идва на пазара след две години

    Радващата се на огромен (и напълно заслужен) пазарен успех румънска марка Dacia неотдавна обяви официално намерението си да пусне модел от С-сегмента, който ще се позиционира над Duster. Сега румънското подразделение на алианса Renault-Nissan дава и конкретни срокове кога ще се случи това – „серийният модел, който в голяма степен ще носи духа на студията

    Радващата се на огромен (и напълно заслужен) пазарен успех румънска марка Dacia неотдавна обяви официално намерението си да пусне модел от С-сегмента, който ще се позиционира над Duster. Сега румънското подразделение на алианса Renault-Nissan дава и конкретни срокове кога ще се случи това – „серийният модел, който в голяма степен ще носи духа на студията Bigster и ще се базира на платформата CMF-B на Renault“ се очаква на пазара през 2025 година. Името на автомобила все още не е потвърдено, но вече е ясно, че той ще бъде с дължина на каросерията около или над 4,50 метра, което означава около 20 см повече от очаквания догодина наследник на Duster, чиято дължина ще запази стойности от порядъка на 4,30 метра.

    Освен с по-големи размери, новият модел ще може да се похвали и с още по-добра функционалност, повече комфорт и по-богати възможности за трансформация на вътрешния обем. Дизайнът типично за Dacia ще бъде леко грубоват, но същевременно атрактивен и непреходен. Напълно логично, новият модел също ще носи новата визия на марката, включително новите емблеми. Логично е да се очаква, че общият дух на стилистиката ще следва идеята, показана от концептуалната студия.

    Прочети още:
    Volkswagen отпразнува премиера на електрическия си флагман ID.7 в България

    Платформата CMF-B на Renault позволява вграждането на разнообразен тип задвижвания – бензинови и дизелови двигатели, варианти на пропан-бутан, самозареждаеми и plug-in хибриди, така че гамата се очаква да бъде разнообразна, но засега подробности в тази насока не са обявени – не на последно място че много неща зависят от това какво ще се случи с регулациите на ЕС по отношение на отделяните от автомобилите вредни емисии до 2025 година. Моделът ще се произвежда в основния завод на марката в румънския град Миовени.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт