728 x 90

Новият BMW M2: Малкият M3 с 450 к.с. идва през октомври

Бързата буква „M“ ще продължи да краси върховата Серия 2 на BMW. Малкият M3 с 450 к.с. ще празнува световната си премиера на 12 октомври 2022 г. Малкото спортно купе с вътрешнофирмено название G87 ще бъде показано официално през 2022 г. като модел от 2023 г. Както и при предшественика, трилитров редови шестцилиндров двигател задвижва

Бързата буква „M“ ще продължи да краси върховата Серия 2 на BMW. Малкият M3 с 450 к.с. ще празнува световната си премиера на 12 октомври 2022 г. Малкото спортно купе с вътрешнофирмено название G87 ще бъде показано официално през 2022 г. като модел от 2023 г. Както и при предшественика, трилитров редови шестцилиндров двигател задвижва задния мост.

Разликата е, че при F87, както е вътрешният код на BMW за предишния модел, работеше модифициран двигател N55 с 370 к.с. Във варианта Competition моторът достигаше 440 к.с. В новия M2, от друга страна, е използван шестцилиндровият S58. Този битурбодвигател е добре познат от BMW M3/M4 (G20) и в M2 Coupé ще развива 450 к.с., за да запази дистанция до по-големите братя с 480 до 510 к.с.

Споделяната с тях платформа CLAR (клъстерна архитектура) също показва, че роднински връзки е по-вероятно да се открият при сериите 3 и Z4, отколкото сред братовчедите с напречен двигател и предно предаване на платформата UKL. В M2 шестцилиндровият S58 ще се предлага с механична шестстепенна скоростна кутия или осемстепенна спортна автоматична трансмисия. Ходовата част работи с адаптивни амортисьори.

M2 няма да е с мегарешетка

Тестовият прототип, който все още е със силен камуфлаж, показва накъде се е насочил дизайнът. Той се придържа към класическите пропорции с дълъг преден капак и изтеглено назад голямо челно стъкло. Двигателят вероятно също е разположен по-близо до средата на автомобила, непосредствено до преградната стена, с цел да се постигне равномерен тегловен баланс.

В тестовия автомобил опционалният карбонов покрив е непокрит, което се отнася и за  алуминиевите джанти, които познаваме от BMW M4 Competition. Зад тях стои по-голяма спирачна система,  заимствана от моделите M3/M4. Иначе M2 получава аеродинамично оформени странични огледала, модифицирана чупка на Хофмайстер, както и потъващи дръжки на вратите. Отзад има спойлер на капака на багажника и изпускателна система с разположени по-близо до средата двойки накрайници. Под камуфлажа все още се крие дифузор.

Лазерни светлини по желание

За разлика от големите си братя M2 ще има широка, но по-малко експресивна решетка. Тя е оградена от ниски LED фарове, които по избор могат да излъчват и лазерна светлина. Вътре водачът на спортното купе седи върху контурирана спортна седалка, държи спортен волан, гледа към дигитален кокпит и се наслаждава на различни M-табелки, както и на карбонови и алуминиеви покрития.

Новият M2 – подобно на цивилните варианти на „двойката“ купе – ще се произвежда в завода на BMW в Сан Луис Потоси в Мексико. Планирано е производството там да започне в края на 2022 г. Световната си премиера M2 ще отпразнува на 12 октомври 2022 г. Пускането на пазара е планирано за април 2023 г.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт