728 x 90

Новото BMW M2 дебютира с 3.0-литровия двигател на M3/M4 с 460 к.с.

Компактните размери в комбинация с адаптираните от моделното семейство BMW M3/BMW M4 технологии на задвижването и окачването са характерни за автомобилната концепция, която осигурява на новото поколение на автомобила с 2 врати вълнуваща пъргавина и лекота на управляемостта до граничните режими. Тези индивидуални характеристики проличават и от изразителния екстериорен дизайн с атлетични пропорции на купе.

Компактните размери в комбинация с адаптираните от моделното семейство BMW M3/BMW M4 технологии на задвижването и окачването са характерни за автомобилната концепция, която осигурява на новото поколение на автомобила с 2 врати вълнуваща пъргавина и лекота на управляемостта до граничните режими. Тези индивидуални характеристики проличават и от изразителния екстериорен дизайн с атлетични пропорции на купе. Освен това модерната  концепция за управление позволява индивидуализиране на настройките за особено интензивно изживяване. С тези качества новото BMW M2 продължава традицията на изключителни спортни модели с компактни размери, създадена през 1973 г. с BMW 2002 turbo. В същото време то продължава историята на успеха на своя предшественик, от който са продадени над 60 000 екземпляра по целия свят. Глобалният пазарен старт на новото BMW M2 ще започне през април 2023 г. То ще се произвежда заедно с новото BMW Серия 2 Купе в завода на BMW Group в Сан Луис Потоси, Мексико.

Атлетичното излъчване на новото BMW M2 е резултат на компактните размери, екстремно мощните пропорции и типичните за М дизайнерски елементи. Междуосието му е със 110 мм по-късо, а външната дължина с 214 мм по-къса от моделите от семейството на BMW M4 Купе. В същото време широчината и следата на новото BMW Серия 2 Купе са значително увеличени. В предната част на автомобила голямата бъбрековидна решетка на BMW без рамка и с хоризонтални пластини и троен долен въздухозаборник с почти правоъгълни контури осигуряват типична за M визия.

Дизайнът е базиран на техническите изисквания в областта на подаването на охлаждащ въздух и аеродинамичния баланс. Страничният изглед се характеризира с ясно оформени повърхности, широки странични прагове и мускулести калници. Задната част на новото BMW M2 също изглежда мощна и компактна. Характерният ръб на спойлера на капака на багажника и вертикалните рефлектори поставят свои собствени уникални акценти, също както и пуристично оформения дифузора в задната броня и двата чифта ауспухови накрайници на изпускателната система, които са разположени далеч навътре. Изборът от лакови покрития за новото BMW M2 включва и ексклузивните варианти Zandvoort Blue uni и Toronto Red metallic. Като опция се предлага М карбонов покрив, с който теглото на автомобила се понижава с около 6 кг.

Вариантът на редовия шестцилиндров двигател с технология M TwinPower Turbo, създаден за компактния High-Performance, се отличава с високооборотна концепция. Трилитровият агрегат се различава с няколко дребни детайла от двигателя на моделното семейство BMW M3/BMW M4 и въодушевява със спонтанни реакции, висока пъргавина и линейно разгръщане на мощността до режимите на максимално натоварване. С максималната си мощност от 338 кВт/460 к.с. задвижването на новото BMW M2 изпреварва базовия двигател на предшественика с 66 кВт/90 к.с. Максималният въртящ момент от 550 Нм е на разположение между 2 650 и 5 870 об/мин. Новият двигател развива максималната си мощност при 6 250 об/мин, максималните му обороти са 7 200 об/мин. Темпераментното разгръщане на мощността се съпровожда от емоционален звук на задвижването, осигурен от специфичната за М изпускателна система с клапи с електрическо управление. Също както и охладителната система, така и подаването на масло са пригодени към особено динамичните ситуации при шофиране по състезателна писта.

Мощността серийно се подава към задните колела чрез осемстепенна трансмисия M Steptronic с Drivelogic. Особено високата динамика на превключването, директната връзка с двигателя и възможността за многостепенни низходящи превключвания до най-ниската възможна предавка осигуряват идеалните предпоставки за вълнуващо спонтанни ускорения. Управлението се извършва чрез селектор на трансмисията с актуалния М дизайн и лостчета за превключване на волана. Drivelogic предлага избор между три програми за превключване.

За Performance изживяване в класически стил с особено интензивно взаимодействие между водача и автомобила опционално се предлага шестстепенна механична скоростна кутия. Тя подпомага спортния стил на шофиране не само с прецизно дефинираните ходове на скоростния лост, но и с асистента за превключване, който осигурява контрол на оборотите при низходящо превключване при понижаване на скоростта преди завои. При нужда асистентът за превключване може да бъде деактивиран от менюто M Setup. С осемстепенната трансмисия M Steptronic новото BMW M2 ускорява от 0 до 100 км/ч за 4,1 сек., в комбинация с шестстепенната механична скоростна кутия ускорението до 100 км/ч отнема 4,3 сек. Ускорението от 0 до 200 км/ч отнема 13,5 секунди (автоматична трансмисия респективно 14,3 секунди (механична скоростна кутия). С опционалния M Driver’s Package ограничението на максималната скорост на новото BMW M2 може да бъде изместено от 250 до 285 км/ч.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт