Очаква се ценово EQS да се позиционира успоредно с S-Class.
EQS е първият изцяло електрически луксозен седан на Mercedes-EQ. Това е и първият модел, който се базира на модулната архитектура за луксозни и бизнес клас електрически автомобили на Mercedes-Benz. Премиерно на пазара ще бъдат представени EQS 450+ с 333 к.с. и EQS 580 4MATIC с 523 к.с. У нас премиерата на модела ще бъде през есента на тази година.
От фирмата вече потвърдиха, че се задава и флагманска версия, която ще разполага с мощност от 761 к.с.
С пробег до 770 километра (WLTP) и мощност до 523 к.с., силовото предаване на EQS отговаря на всички очаквания за прогресивен седан в сегмента на S-класата. Всички модели на EQS имат електрическо силово предаване (eATS) на задния мост, а моделите с 4MATIC имат такова и на предния мост.
EQS бележи начало на използването на ново поколение батерии със значително по-висока плътност на енергията. По-голямата от двете батерии има използваемо енергийно съдържание от 107.8 кВч. Това е с около 26% повече от EQC 400 4MATIC. Иновативният софтуер за управление на батерии, собствена разработка, позволява актуализации от разстояние (over-the-air).
EQS може да се зарежда с до 200 кВ на бързи станции за зареждане с постоянен ток. Заряд за изминаване на още 300 километра се зарежда само за 15 минути. У дома или на обществените станции EQS може да бъде зареден удобно с до 22 кВ с променлив ток, използвайки бордовото зарядно устройство.
EQS е първият Mercedes, който предлага възможност за активиране на напълно нови функции на автомобила чрез актуализации от разстояние (over-the-air) в много функционални области. На разположение още в самото начало ще са две специални програми за шофиране за млади водачи и персонални шофьори, някои малки игри и демо програмата „Най-доброто или нищо“. След покупката и първоначалната конфигурация на новия автомобил, някои от характеристиките на EQS могат да бъдат адаптирани според личните предпочитания. Също така ще бъде възможно да се отключи опцията за управление на задния мост с ъгъл на завиване от десет градуса.
Предната част на автомобила се комбинира в „черен панел“. Иновативните предни фарове, свързани със светеща линия и дълбоката черна радиаторна решетка, оформят отличителното лице на EQS. Ексклузивният изглед с централно разположената звезда на Mercedes може да бъде индивидуализиран допълнително: с триизмерна звезда като опционално оборудване.
Интересно е, че Mercedes не позволява на потребителите да отварят сами предния капак. Това ще се случва само в сервизни центрове, като от там ще се сменя въздушният филтър на колата. Поради това, доливането на течност за чистачки става посредством странен панел пред шофьорската врата (виж снимката).
Очаква се ценово EQS да се позиционира успоредно с S-Class.
Ключова техническа информация:
Модел | EQS 450+ | EQS 580 4MATIC | |
Задвижваща система | На задните колела | На всички колела | |
Електромотор | синхронен двигател(и) с постоянни магнити (PSM) | ||
Максимална мощност на задвижващия щранг | кВ | 245 | 385 |
Максимален въртящ момент | Нм | 568 | 855 |
Ускорение 0-100 km/h | сек | 6.2 | 4.3 |
Максимална скорост | км/ч | 210 | 210 |
Използваем енергиен капацитет на батерията (WLTP) | кВч | 107.8 | 107.8 |
Номинално напрежение | Волтове | 396 | 396 |
Капацитет на енергийно възстановяване, макс. | кВ | 186 | 290 |
Бордово зарядно устройство (стандартно/опционално) | кВ | 11/22 | 11/22 |
Време за зареждане с wallbox или с публични зарядни станции (AC 11/22 kW) | ч | 10/5 | 10/5 |
Време за зареждане на бързозарядна станция (DC) | мин | 31 | 31 |
DC заряден капацитет, макс. | кВ | 200 | 200 |
DC зареждане за 15 мин (WLTP) | км | До 300 | До 280 |
Комбинирана консумация на енергия (WLTP) | кВч/100 км | 20.4-15.7 | 21.8-17.4 |
CO2 емисии (WLTP) | г/км | 0 | 0 |
Комбиниран разход на енергия (NEDC) | кВч/100 км | 19.1-16.0 | 20.0-16.9 |
CO2 емисии (NEDC) | г/км | 0 | 0 |
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *