728 x 90

Volvo: Производството на електромобил генерира 70 процента повече емисии от кола с ДВГ

Volvo Motors казва, че производственият процес на електрическия C40 Recharge генерира 70 процента повече емисии от аналогичния XC40 с двигател с вътрешно горене. Въпреки това, когато се вземе предвид експлоатационният живот на автомобила, се достига превратна точка и общият въглероден отпечатък на EV е по-малък в сравнение с този на автомобила с ДВГ. Фирмата цитира

Volvo Motors казва, че производственият процес на електрическия C40 Recharge генерира 70 процента повече емисии от аналогичния XC40 с двигател с вътрешно горене. Въпреки това, когато се вземе предвид експлоатационният живот на автомобила, се достига превратна точка и общият въглероден отпечатък на EV е по-малък в сравнение с този на автомобила с ДВГ.

Фирмата цитира свое собствено проучване, като нейните констатации отчитат въглеродния отпечатък на целия жизнен цикъл на всяка една версия от семейството на XC40. Toва включва добив на суровини, производствени процеси, зареждане с гориво и след това шофиране на превозното средство в продължение на 124 000 мили (200 000 км). Очевидно, при експлоатация от повече от този пробег, уравнението ще се промени в полза на електромобила.

Volvo казва, че точката на рентабилност зависи от това как се генерира електричество. Проучването споменава три различни сценария, базирани на средното глобално снабдяване с електроенергия, прогнозния баланс на ЕС-28 както на възобновяема, така и на редовна, и изцяло на възобновяема енергия.

Когато използва средното глобално енергийно снабдяване, Volvo C40 Recharge ще трябва да измине 68 300 мили (109 918 км), преди да достигне превартна точка за изхвърлените CO2 емисии. През целия си живот, този модел ще има 15 процента по-малко общи емисии от аналога с ДВГ.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт