728 x 90

БГ пазар: Продават Toyota Century V12, „японския Ролс-Ройс“, за 15 000 лева

Toyota Century е лимузина, произвеждана основно за японския пазар, служеща като водещ автомобил на Toyota в страната. Производството започва през 1967 г. и моделът претърпява само малки промени до пълния си редизайн през 1997 и 2018 г. Истинска рядкост е да срещнеш екземпляр от големия седан, а още по-рядко можеш да видиш такъв за продажба.

Toyota Century е лимузина, произвеждана основно за японския пазар, служеща като водещ автомобил на Toyota в страната. Производството започва през 1967 г. и моделът претърпява само малки промени до пълния си редизайн през 1997 и 2018 г. Истинска рядкост е да срещнеш екземпляр от големия седан, а още по-рядко можеш да видиш такъв за продажба.

С голяма изненада открихме Century, който се продава в Българска обява. Машината е произведена през 2002 година и има пробег от около 93 000 километра от момента на производство до ден днешен. Продава се при цена от 15 000 лева, което – поне по личното ни мнение – е наистина ниска сума за толкова рядка и екзотична машина.

Century получава името си от 100-ия рожден ден на Сакичи Тойода (роден на 14 февруари 1867 г.), основател на Toyota Industries. Седанът се използва от императорския дом на Япония, министър-председателя на Япония, висши ръководители на японското правителство и бизнесмени на високо ниво. Century е сравним по предназначение с Austin Princess/Daimler DS420, Cadillac Series 70, Mercedes-Benz 600 series, China Red Flag, Rolls-Royce и руските лимузини ZIS/ZIL.

Първото поколение Century се предлага само с V8 двигател и е третият следвоенен японски седан, оборудван с такъв агрегат. През 1997 г. второто поколение е лансирано с чисто нова платформа и V12 двигател, какъвто има и този конкретен екземпляр тук. През 2018 г. задвижващият агрегат се върна към V8 формата си, но с добавянето на хибридната технология.

Този модел се задвижва от 5.0-литров V12 с мощност 276 к.с. и 460 Нм въртящ момент при 4000 об/мин. Първоначално е оборудван с 4-степенна автоматична A342E трансмисия, но през 2005 г. се появява нова 6-степенна кутия. Седанът освен това разполага с въздушно окачване.

Century остава първият и единствен японски сериен автомобил с преден двигател и задно задвижване, оборудван с V12, а под капак е първият V12 двигател на Toyota. Повече за конкретния автомобил за продажба можете да видите на този линк.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт