Toyota Century е лимузина, произвеждана основно за японския пазар, служеща като водещ автомобил на Toyota в страната. Производството започва през 1967 г. и моделът претърпява само малки промени до пълния си редизайн през 1997 и 2018 г. Истинска рядкост е да срещнеш екземпляр от големия седан, а още по-рядко можеш да видиш такъв за продажба.
Toyota Century е лимузина, произвеждана основно за японския пазар, служеща като водещ автомобил на Toyota в страната. Производството започва през 1967 г. и моделът претърпява само малки промени до пълния си редизайн през 1997 и 2018 г. Истинска рядкост е да срещнеш екземпляр от големия седан, а още по-рядко можеш да видиш такъв за продажба.
С голяма изненада открихме Century, който се продава в Българска обява. Машината е произведена през 2002 година и има пробег от около 93 000 километра от момента на производство до ден днешен. Продава се при цена от 15 000 лева, което – поне по личното ни мнение – е наистина ниска сума за толкова рядка и екзотична машина.
Century получава името си от 100-ия рожден ден на Сакичи Тойода (роден на 14 февруари 1867 г.), основател на Toyota Industries. Седанът се използва от императорския дом на Япония, министър-председателя на Япония, висши ръководители на японското правителство и бизнесмени на високо ниво. Century е сравним по предназначение с Austin Princess/Daimler DS420, Cadillac Series 70, Mercedes-Benz 600 series, China Red Flag, Rolls-Royce и руските лимузини ZIS/ZIL.
Първото поколение Century се предлага само с V8 двигател и е третият следвоенен японски седан, оборудван с такъв агрегат. През 1997 г. второто поколение е лансирано с чисто нова платформа и V12 двигател, какъвто има и този конкретен екземпляр тук. През 2018 г. задвижващият агрегат се върна към V8 формата си, но с добавянето на хибридната технология.
Този модел се задвижва от 5.0-литров V12 с мощност 276 к.с. и 460 Нм въртящ момент при 4000 об/мин. Първоначално е оборудван с 4-степенна автоматична A342E трансмисия, но през 2005 г. се появява нова 6-степенна кутия. Седанът освен това разполага с въздушно окачване.
Century остава първият и единствен японски сериен автомобил с преден двигател и задно задвижване, оборудван с V12, а под капак е първият V12 двигател на Toyota. Повече за конкретния автомобил за продажба можете да видите на този линк.
Оставете коментар
Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *