728 x 90

Този ветеран оцеля на Рали Дакар 2021!

Пилотът Ондрей Климцив (Ondřej Klymčiw) и навигаторът му Петр Влчек не са новаци в Рали Дакар.

Тазгодишното издание на Рали Дакар завърши на 15 януари с доста познат победител – Стефан Петерханзел, който си осигури 14-та титла от състезанието. Далеч извън прожекторите остана един ветеран от Източна Европа, който успя да постигне своя лична победа.

В категорията за ретро автомобили Skoda 130 LR се представи подобаващо и успя да премине всички етапи на ралито. Досега този автомобил не беше стъпвал на състезанието, а екипажът му има различен опит в подобни надпревари.

В шестия етап автомобилът записа етапна победа, а в още три други успя да влезе в челната тройка.

Пилотът Ондрей Климцив (Ondřej Klymčiw) и навигаторът му Петр Влчек не са новаци в Рали Дакар: двамата са участвали в събитието четири пъти преди това. Но винаги на мотоциклети.

„Колата беше изцедена до краен предел: няколко дни изминахме над деветстотин километра, така че нямаше много време за ремонти. Въпреки че компонентите са направени по оригинален дизайн от съвременни материали, умората е неизбежна. Малко хора преминават през събитие, толкова трудно като това, без никакви повреди.

Нещата се объркват дори при най-здравите, специално изработени превозни средства. Нещо повече, нашата кола беше ветеран. И още едно нещо, което трябва да осъзнаете: това е състезание, а не конкурс за красота. Нашата цел не беше просто да преминем финалната линия: ние се състезавахме, така че не отидохме просто така. Не можете да намалите темпото в никой момент, в противен случай просто се забивате в пясъка през цялото време,“ коментира пилотът за Skoda.

В ретро класа най-важно е точното време – не кой е по-бърз, а кой ще пристигне точно в предвиденото време на установената контрола. Междувременно, GPS се използва за измерване на скоростта на автомобилите в някой участък, но състезателите не знаят къде се намира контролата.

Гони се и точна средна скорост. Идеята е пилотите да се придържат към предписаната постоянна скорост през цялото време, но това е наистина трудно в подобни условия.

Разбира се, повреди има и то много. Дори и най-подготвените машини и екипажи постоянно трябва да ремонтират състезателните коли.

„Първото нещо, което се счупи, беше скоростната кутия. Това ни хвърли малко в джаза: няма как да не се запитате дали вината не е била ваша, ако сте направили нещо нередно, например. Разочарованието е достатъчно, за да заплачеш дори. Но хубавото беше, че се случи, когато бяхме минали над половината от етапа. Правилата казват, че ако завършите поне половината етап, можете да се състезавате отново на следващия ден. Въпреки това, ремонтните дейности бяха стресиращи“, обяснява пилотът.

Skoda 130 LR е направена през 80-те години като работен автомобил за Световния Рали Шампионат. Това й позволява да се класира за участие в тазгодишното Рали Дакар като ретро автомобил, въпреки че никога преди това не е участвала в сериите.

Автомобилът се задвижва от оригиналния двигател с алуминиева глава, увеличен до 1.4 литра работен обем и се обслужва от два карбуратора Weber. Коляновият вал е по-здрав, на двигателя е дадено смазване със сух картер, а всмукателната система е променена с нов дизайн от въглеродни влакна.

Кадри от участието на колата на Рали Дакар тази година можете да видите във видеата по-долу.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт