728 x 90

Skoda 1200 стана на 70 години – стоманено купе, разработено в аеродинамичния тунел

Производството на Skoda 1200 Sedan с изцяло стоманена каросерия започва в Млада Болеслав преди 70 години. Този технологичен напредък проправи пътя за ефективно широкомащабно производство на марката. Освен това каросерията позволява по-просторен интериор, както и подобряване на пасивната безопасност, като същевременно намалява теглото на автомобила. Понтонното тяло на 1200 Sedan е едно от първите в

Производството на Skoda 1200 Sedan с изцяло стоманена каросерия започва в Млада Болеслав преди 70 години. Този технологичен напредък проправи пътя за ефективно широкомащабно производство на марката. Освен това каросерията позволява по-просторен интериор, както и подобряване на пасивната безопасност, като същевременно намалява теглото на автомобила. Понтонното тяло на 1200 Sedan е едно от първите в Чехословакия, оптимизирано в аеродинамичен тунел.

Първият автомобил от Млада Болеслав, разработен някога от екипа на инженер Вацлав Лаурин, е представен на обществеността от марката Laurin & Klement през 1905 г. Легендарният L&K VOITURETTE A се отличава с отворена дървена каросерия, която няма предно стъкло и врати. По-късно ръчно оформени ламаринени части се закрепват към дървената рамка с малки гвоздеи. Автомобилната индустрия все още използва този метод половин век по-късно.

На 11 юли 1952 г. се наблюдава голям скок в производствените технологии. Преминаването от дървени към метални каросерии означава, че дърводелците, отговорни за изграждането на дървени рамки за каросерии, трябва да се обърнат към изграждането на транспортни кутии за износ на превозни средства. Новата Skoda 1200 Sedan e първият модел с изцяло стоманена понтонна конструкция и интегрирани калници, които подобряват вътрешното пространство и повишават пасивната безопасност. Гладките и заоблени повърхности също улесняват обслужването.

Работата по разработването на новия модел Skoda започва още през 1948 г., като първият прототип е построен година по-късно. Скоро последват и други версии, включително универсалната версия STW (комби) със сгъваема задна седалка. Разработен е и прототип с отворена каросерия.

Skoda 1200 Sedan представлява еволюция на концепцията на шасито с централна тръбна рамка. Тя е разклонена отпред и по този начин може да побере бензинов двигател с управление на клапаните OHV и други иновативни компоненти, като мокри цилиндрови втулки. Задните колела с независимо окачване се задвижват от синхронизирана четиристепенна скоростна кутия. Автомобилът достига максимална скорост от 105 км/ч и изразходва 10 литра гориво на 100 км.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт