728 x 90

Колите втора ръка в България поскъпват с 20 процента

В последните между 12 и 18 месеца се наблюдава трайно повишение на цените на употребяваните автомобили в България. Причините за това са много, а някои от тях разглежда нов подробен репортаж на Монитор. Като основни фактори могат да се изтъкнат несигурните доходи на българина през кризисните времена на коронавирус. Подобно обаче е положението и в

В последните между 12 и 18 месеца се наблюдава трайно повишение на цените на употребяваните автомобили в България. Причините за това са много, а някои от тях разглежда нов подробен репортаж на Монитор.

Като основни фактори могат да се изтъкнат несигурните доходи на българина през кризисните времена на коронавирус. Подобно обаче е положението и в западните страни, което драстично ограничава вноса на употребявани коли от тези държави. Германия, Франция, Италия и Швейцария, откъдето идва основния поток на втора ръка коли към Източна Европа, все повече намалява износа си на такива машини.

Продажбите на автомобили втора употреба са намалели с до 50 процента, съобщава Монитор, позовавайки се на груби данни от вносителите на втора ръка автомобили. Колите малко по малко поскъпват и всичко, което влиза нов внос, е поне с 20 процента по-скъпо от това, което е било до вкарано преди 1 година.

Друг важен фактор е и невъзможността на потребители от съседни страни да идват и да купуват употребявани коли от България. Ограниченията за пътуване сериозно редуцират възможностите на сърби, гърци и македонци да идват при родните търговци на коли.

Монитор още отбелязва, че търговците на употребявани коли у нас не получиха държавни помощи за справяне с пандемията, защото дейността им се извършва на „открити площи“ и се предполага, че принудителните затваряния не им влияят. Имаше един месец при пълния локдаун, в които бяха затворени. През останалото време държавата предполага, че са работили и печелят достатъчно, за да покриват разходите си.

Основно в България продължават да се търсят евтини и стари автомобили, но все по-често се залага на икономичните машини. За родният шофьор разходът на гориво все по-често е важен, но екологичните норми, които въпросната машина покрива, много рядко са сред важните приоритети.

Според експерти от бранша сега е най-изгодният момент за закупуване на автомобил, съобщава още Монитор. Все още се намират коли на по-ниски цени, а и сега търговците са свили доста печалбите.

„Ако преди търсихме печалба 1000 лв. на автомобил, то сега продаваме или на закупена цена, или на загуба, само за да реализираме стоката. Клиентите трябва да търсят само проверени автокъщи и проверени търговци във времето, които са от дълги години на пазара. Те държат на името и на качеството и не биха рискували да прилагат нелоялни практики. Клиентите трябва да се пазят от тържищата. Добре почистената и лъскава кола не означава, че е качествена.“

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт