728 x 90

WRC: Себастиан Ожие е осемкратен шампион

Себастиан Ожие (Toyota) завърши по изумителен начин активната си кариера във WRC, печелейки рали „Монца“ и осма шампионска титла. 37-годишният французин победи в пряк двубой единствения си съперник Елфин Еванс (Toyota), като двамата си разменяха шест пъти лидерската позиция. Дори и подиумът щеше да е достатъчен за Ожие в битката с Еванс, но въпреки това

Себастиан Ожие (Toyota) завърши по изумителен начин активната си кариера във WRC, печелейки рали „Монца“ и осма шампионска титла. 37-годишният французин победи в пряк двубой единствения си съперник Елфин Еванс (Toyota), като двамата си разменяха шест пъти лидерската позиция.

Дори и подиумът щеше да е достатъчен за Ожие в битката с Еванс, но въпреки това осемкратният шампион не върна газта и дори бе на косъм от отпадането в неделя сутрин, когато удари бетонния блок на излизането от овала на „Монца“. Това бе същото място, на което Тиери Нювил (Hyundai) отпадна миналата година, но този път късметът бе на страната на световния шампион.

След инцидента на „Гран При 2“ разликата между лидера Ожие и Еванс бе само половин секунда, но още на следващия етап уелсецът загаси на два пъти своя автомобил, което предопредели и изхода от надпреварата. До финала ѝ оставаха само 14,6 километра, които единствено потвърдиха доминацията на Ожие. Той завърши на пета позиция „пауърстейджа“ и си гарантира не само победата, но и осмата титла.

Сезон 2021 бе последен за Себастиан Ожие с пълна програма във WRC. Догодина французинът ще участва в избрани състезания, като ще си поделя третия автомобил на Toyota с Есапека Лапи. Навигаторът му Жулиен Инграсиа обаче ще окачи каската след спечелването на осмата титла.

Единственият пилот, който можеше да поддържа скоростта на Ожие и Еванс в началото, бе Нювил. За съжаление белгиецът се удари в мантинелата на девети етап и завърши сутрешните минавания без броня и със солидни поражения по предната част на автомобила. Нювил загуби близо половин минута на „Селвино 1“ и до финала така и не можа да навакса изоставането си спрямо Дани Сордо (Hyundai), който допълни подиума в Италия.

Третото място на испанеца бе единствената утеха за Hyundai в Италия, тъй като корейците бяха принудени да предадат шампионската титла при производителите на Toyota. Японците записаха девет победи този сезон, а Hyundai – едва три.

Петият Оливер Солберг (2C Competition Hyundai) записа най-доброто си постижение в Световния рали шампионат, а зад него Теему Сунинен се пребори за шестото място при дебюта си със заводския тим на Hyundai, който стана възможен след отказа на Ойт Танак да стартира на рали „Монца“.

Такамото Катсута (Toyota) се движеше шести два етапа преди края, когато разби окачването на своя автомобил. Проблемите на японеца позволиха на Сунинен да мине пред него, но не и на осмия Гъс Грийнсмит (M-Sport Ford), който се завъртя на „Сералио 1“ и също загуби време. Другият пилот на M-Sport Адриан Фурмо излетя от пътя още в петък, след като избра да стартира с меките гуми на Pirelli.

Зад Грийнсмит челната десетка допълниха Кале Рованпера (Toyota) и победителят във WRC3 Андреа Крунола (Hyundai i20 N Rally2). Единайсетият Йоан Бонато (Citroen C3 Rally2) стана шампион във WRC3* след драма на финала, изпреварвайки в последната отсечка с 4,7 секунди трикратния европейски шампион Кайетан Кайетанович (Skoda Fabia Rally2 Evo).

Рали „Монца“ бе последен кръг от WRC за сезон 2021, както и последно състезание за настоящите WRC автомобили. Догодина водещата категория на световния шампионат ще бъде електрифицирана благодарение на хибридните Rally1 представители, които ще дебютират на рали „Монте Карло“ на 20 януари.

* предстои потвърждение

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт