728 x 90

Как си представяте WRC без Ожие?

Краят на кариерата на Себастиен Ожие като заводски пилот с пълна програма е към края си. Много е вероятно французинът да си тръгне като 8-кратен световен шампион, а признанието за това дойде от неговия съотборник и най-сериозен съперник след рали „Ипр” Елфин Еванс. Сезон 2021 в световния рали шампионат (WRC) трябва да приключи с рали

Краят на кариерата на Себастиен Ожие като заводски пилот с пълна програма е към края си. Много е вероятно французинът да си тръгне като 8-кратен световен шампион, а признанието за това дойде от неговия съотборник и най-сериозен съперник след рали „Ипр” Елфин Еванс. Сезон 2021 в световния рали шампионат (WRC) трябва да приключи с рали „Япония” (11-14 ноември), но съдбата на това състезание все още е неясна. Засега никой не повдига дума за това дали има възможност то да бъде заместено от друго рали.

Ожие може да остане още известно време в WRC – той планира за тества за Toyota – развитието на хибридния Yaris Rally1 ще има нужда от неговите усилия, талант и опит. Освен това, много е вероятно да го видим и на старта на рали „Монте Карло 2022”, все пак Яри-Мати Латвала едва ли ще се лиши от услугите на французина точно за това състезание.

Но как ще изглежда битката за световната титла догодина без участието на Ожие, който дори и да остане, ще е с ограничена програма. Като тази на Крейг Брийн през 2021 например или дори още по-скромна…

Босът на M-Sport Малкълм Уилсън е уверен, че без Ожие битката за титлата ще е още по-оспорвана.

„Няма никакво съмнение, че когато Себ напусне, битката за титлата ще е много по-оспорвана – обясни Уилсън пред Dirtfish. – Тогава шампионатът ще стане много интересен.”

Ожие спечели две от световните си титли като пилот на M-Sport и Уилсън остава сред най-големите фенове на пилота.

„Знаете моето мнение. Аз обичам да гледам как Себ кара. Как работи, как действат той и навигаторът му Жулиен Инграсия – фантастично е – допълни Уилсън. – Но вижте как се развива Елфин Еванс, той ще е следващият кандидат за титлата. Същото важи и за Тиери Нювил, както и за Ойт Танак за догодина.

„А ако догодина Себ участва само в няколко ралита, то всичко ще е по-интересно, това ще предизвика още по-голям интерес. Наистина вярвам, че 2022 ще стане хубав сезон, който ще се отрази добре на спорта. И освен това, догодина ще се състезаваме с новите коли. Няма съмнение, 2022-а се оформя много добре.”

Освен това Уилсън е на мнение, че ограничената програма на Себ ще му даде неизползвани досега възможности, основно по-добра стартова позиция на макадамовите ралита, където първите коли трябва да чистят пътя за своите съперници.

„Представете си Себ в такова рали – развълнува се Малкълм. – Ще е интересно да видим какво ще е темпото му, когато той най-после получи по-добра стартова позиция. Досега Себ не е имал такава възможност, редовно чисти пътя за съперниците си.”

Някои от съперниците на Ожие в световния шампионат обаче са на малко по-различно мнение от това на Уилсън, което е логично.

Разбира се, че искам Ожие да остане – обясни Тиери Нювил, единственият пилот на Hyundai, който все още има шанс за световната титла този сезон. – Определено имаме нужда от него да кара с пълна програма. Да се бориш с него е истинско предизвикателство, много труден съперник, всяка победа срещу него е ценна и голяма.”

В същото време Ойт Танак заяви следното пред Dirtfish относно бъдещето на Ожие: „Честно казано, изобщо не ми пука какво прави той.”

Източник: Autosport.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт