728 x 90

Възродиха Renault 5 Turbo като машина за дрифт

Когато започна празненствата по повод 50-годишнината на Renault 5, един от най-емблематичните модели на марката, през януари 2022 г. Renault обеща „поп година, пълна с изненади“. След участието си в Rallye Monte-Carlo Historique, изложението Rétromobile, Le Mans Classic и други празнични събития и след представянето на електрическия демонстрационен автомобил Renault 5 Diamant, марката организира световната

Когато започна празненствата по повод 50-годишнината на Renault 5, един от най-емблематичните модели на марката, през януари 2022 г. Renault обеща „поп година, пълна с изненади“. След участието си в Rallye Monte-Carlo Historique, изложението Rétromobile, Le Mans Classic и други празнични събития и след представянето на електрическия демонстрационен автомобил Renault 5 Diamant, марката организира световната премиера на R5 TURBO 3E на конкурса Chantilly Arts & Elegance 2022, който ще се проведе на 25 септември.

Приносът на този изцяло електрически демонстрационен автомобил към честванията на 50-ата годишнина на Renault 5 е актуален прочит на най-известните спортни версии: Renault 5 Turbo и Turbo 2. Логично е кръстен R5 TURBO 3E ( „3“, защото следва Turbo 2, и „E“ за електрически).

R5 TURBO 3E е проектиран за производителност и писти, истински дрифтър, изцяло електрически и със задвижване на задните колела. Подобно на своя емблематичен предшественик, той е двуместен. Вече обаче задвижването се помещава отзад – два електрически мотора, всеки от които задвижва едно от колелата, а батериите са в средата под пода.

R5 TURBO 3E е изграден върху тръбно шаси, защитено от плоска основа и ролбари, одобрени от Международната автомобилна асоциация (ФИА). Моторът има обща мощност от 280 квт (380 к.с.) и моментално достъпен въртящ момент от 700 Nm.

Това ново поколение R5 Turbo 2 може от място да измине 100 м само за 3,5 секунди (3,9 секунди в режим Drift) и да достигне максимална скорост от 200 км/ч. Батерията от 42 кВч има достатъчно капацитет за няколко обиколки или вълнуваща гимкана. Моделът има ъгъл на завиване от над 50° за по-лесно избягване на препятствията.

За лесен запис на представянето R5 TURBO 3E разполага с 10 или повече монтажни скоби за камери отвътре и отвън – например в слотовете за фаровете и за страничните огледала, идеални за получаване на най-добрите кадри.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт