728 x 90

Porsche Mission X се изстрелва до 100 за под 2 секунди

    По случай 75-годишнината на своите спортни автомобили Porsche представя студията Mission X – хиперавтомобил в традициите на 959 или Carrera GT, наследник на 918 Spyder. Новият върхов модел обаче е изцяло електрически – с невероятно съотношение мощност/тегло и светкавична скорост на зареждане. Mission X е чисто електрически суперспортен автомобил, чиято цел е да бъде технологичен

    По случай 75-годишнината на своите спортни автомобили Porsche представя студията Mission X – хиперавтомобил в традициите на 959 или Carrera GT, наследник на 918 Spyder. Новият върхов модел обаче е изцяло електрически – с невероятно съотношение мощност/тегло и светкавична скорост на зареждане.

    Mission X е чисто електрически суперспортен автомобил, чиято цел е да бъде технологичен фар, който сочи пътя на марката, обяснява главният изпълнителен директор на Porsche Михаел Блуме по време на представянето.

    Когато става дума за техническите данни на Porsche Mission X, Блуме не е твърде многословен в обещанията с Благодарение на 900-волтовата системна архитектура моделът щял да се зарежда „около два пъти по-бързо“ от Taycan Turbo S (275 кВт), щял да достигне съотношение мощност/тегло 1:1 (една к.с. на килограм тегло на автомобила) и значително да надмине стойностите на притискателната сила при актуалното Porsche 911 GT3 RS. В кулоарите на юбилейното събитие се чува, че с всичко това Mission X щял да ускорява до 100 км/ч за по-малко от 1,9 секунди.


    Mission X става цар на Северната отсечка

    На Северната отсечка на Нюрбургринг Mission X щял да бъде най-бързият сертифициран за движение по пътната мрежа автомобил. Най-вълнуващата дума в това съобщение на Porsche: „сертифициран“. Защото това е повече от намек за серийна версия на новия електрически звяр.

    Екстремните стойности за показателите на необходимата за това батерия и скоростта на зареждане показват, че Porsche постига напредък в развойната дейност при Customcells в Тюбинген. Там се произвеждат батерии с голям капацитет и високо съдържание на силиций в анодите. Според Porsche обаче използването им в Mission X все още не е окончателно решено.


    В Porsche Mission X се използва много карбон, интегрирани в монокока, изработени от подсилен с въглеродни влакна полимер седалки с шестточкови предпазни колани и врати, окачени на предната колона и на покрива, подобно на автомобилите от Льо Ман. Високоефективните батерии на Mission X не са разположени в пода на автомобила, както е при повечето електрически модели, а там, където обикновено се намира двигателят с вътрешно горене в спортните автомобили с централно разположен двигател: зад пътниците. Porsche вече показа това разположение в електрическия състезателен модел Mission R, който вероятно подсказва как е изградена техниката на очаквания електрически 718. 


    Пуристичен кокпит, по-малка инфо-развлекателна система

    Арматурното табло на Mission X не се отличава с големи екрани, а разчита на малък извит дисплей, като воланът напомня за моторните спортове. Дисплеят на инфо-развлекателната система е в портретен формат и е необичайно малък за съвременните автомобили. Пред пътническата седалка има часовник и друг дисплей, който според главния дизайнер Михаел Мауер би могъл евентуално да показва пулса на пътника.


    По отношение на размерите Mission X следва своя предшественик Porsche 918 Spyder и достига дължина от 4,5 м, широк е два метра, височината му е под 1,2 м, а междуосието е 2,73 м. Обут е с гуми Michelin 233/35 ZR 20 Cup2 отпред и 255/30 ZR 21 отзад.

    Mission X дебютира с модернизираната емблема на Porsche. Тук тя се намира върху капака на двигателя и волана, както и в монохромен вариант върху капаците на главините на колелата.


    По-скоро състезател от Льо Ман, отколкото 911

    Въпреки че Porsche все още флиртува с влизането във Формула 1, дизайнът на хиперавтомобила Mission X изглежда ориентиран по-скоро в посока към машина от състезанията за издръжливост. Изтегленият далеч надолу капак, разширените калници, почти свободно стоящият монокок говорят на ясен език. Голям интегриран спойлер е разположен в задната част, а задните светлини се отличават с технично изглеждаща триъгълна графика. В средата на червената ивица блестят буквите Porsche.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт