728 x 90

Porsche обновява емблемата си!

    75 години спортни автомобили на Porsche: По случай годишнината производителят от Щутгарт се погрижи за нов герб. Фините промени имат за цел да съчетаят традиция и модерност. Porsche произвежда спортни автомобили вече 75 години. Щутгартци отбелязват годишнината с празнични събития. В същото време производителят използва случая, за да модернизира имиджа на марката си. Ключова роля играе

    75 години спортни автомобили на Porsche: По случай годишнината производителят от Щутгарт се погрижи за нов герб. Фините промени имат за цел да съчетаят традиция и модерност.

    Porsche произвежда спортни автомобили вече 75 години. Щутгартци отбелязват годишнината с празнични събития. В същото време производителят използва случая, за да модернизира имиджа на марката си. Ключова роля играе осъвременената маркова емблема: за седми път в своята история Porsche се сдобива с нов герб след тригодишен процес на разработка. Ще го видим върху автомобилите на марката от края на годината нататък.


    Фактът, че базираната в Цуфенхаузен компания се придържа към своя иконичен, въведен през 1952 г. щит, не е съвсем подразбиращ се във време, когато много производители преминават към съвсем редуцирани лога на марките с двуизмерен вид. „Гледахме на нашият герб като на историческо съкровище, което сега трябваше да бъде модернизирано“, казва Йоахим Пецел, дизайнер на цветове и материали в Porsche. Той е основно отговорен за проектирането на първия нов герб от 2014 г. насам. Предишните ревизии са извършени през 1954, 1963, 1973, 1994 и 2008 г. 


    По-тясна и по-висока

    „Всичко в герба е ново – с изключение на черното“, казва Пецел. Действително директното сравнение с предишната емблема разкрива разликите. Марковият знак е получил нова форма и контур; като се разширява леко в горната част и се удължава леко в долната, той изглежда по-голям и същевременно по-тесен. Надписите „Porsche“ и „Stuttgart“ са с актуалния шрифт на марката, което допринася за това, че гербът изглежда по-подреден от преди.


    Пецел и неговият екип са преработили изцяло кончето в центъра на герба, което е заимствано от официалния печат на град Щутгарт. То е с по-изправена стойка, а графичен 3D ефект го кара да насочи леко погледа си към зрителя. Освен това рогата са по-тънки, с по-фини линии и блестящи контури, които трябва да придадат на герба метален вид. Новото лого се отказва от наличния  


    Червени полета със структура на пчелна пита

    Рогата и цветовете червено и черно произлизат от традиционния герб на Вюртемберг-Хоенцолерн. Златистото сега преминава по-силно в меден тон, а полетата с градуирани нюанси на червеното са проектирани по различен начин. Там, където преди се повтаряше релефът на златистите полета, сега се появява структура тип пчелна пита, която има за цел да интегрира в герба технически компонент. „Пчелната пита е доказан строителен принцип в природата“, казва Пецел. Той изразявал стабилност, лека конструкция и ефективност. И по този начин някои от ценностите на марката, които новата емблема на Porsche трябва да носи в бъдеще. 


    Първият модел,  украсен с новата емблема, ще бъде новото Porsche Panamera, което ще излезе на пазара в края на 2023 г. След това една след друга ще последват и другите моделни серии. Всеки, който иска или трябва да оборудва своето по-старо Porsche с по-ранна версия на емблемата, ще може да я получи като официална резервна част от отдела за класически автомобили на производителя.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт