728 x 90

Porsche 911k от Tuthill има ограничител на 11 000 об/мин и тежи само 850 килограма

Поредният restomod на 911 пристига от Великобритания. 911K на Tuthill Porsche изглежда незабележим, но неговите данни превъзхождат много от конкурентите му. Ако някой някога е мислил (или се е надявал), че вълната от restomod* преобразувания, базирани на Porsche 911, постепенно ще затихне, реалността доказва, че греши. С 911K, Tuthill сега за първи път представя едно

Поредният restomod на 911 пристига от Великобритания. 911K на Tuthill Porsche изглежда незабележим, но неговите данни превъзхождат много от конкурентите му.

Ако някой някога е мислил (или се е надявал), че вълната от restomod* преобразувания, базирани на Porsche 911, постепенно ще затихне, реалността доказва, че греши. С 911K, Tuthill сега за първи път представя едно построено напълно наново Porsche. Основният принцип на шефа на компанията Ричард Тътхил е „Теглото винаги е цар!“ Всичко се върти около теглото, което, разбира се, трябва да е на възможно най-ниското ниво. Ето защо върху шасито на 911 е изградена каросерия, която се състои до голяма степен от части от въглеродни влакна: престилки и калници отпред и отзад, преден и заден капак, врати, покрив и задна преграда – всичко е направено от лекия материал. Tuthill изработва задната емблема от титан, а стъклата също са специално произведени олекотени екземпляри.

Карбонови спирачки и джанти

Но каросерията не е единствената причина, поради която Tuthill 911K тежи само 850 килограма дори когато всички течности са налети в своите системи. За ниското собствено тегло допринасят и детайли като карбон-керамичните спирачни дискове и джантите в стил Fuchs, които също са изработени от композитен материал с въглеродни влакна. Първите работят със специално изработени спирачни апарати, вторите са с размери 7×15 и 9×15 цола. Според Tuthill в ходовата част са интегрирани „рали амортисьори“, както и торсионни ресори и стабилизатори, направени от титан.

Вътре продължава повсеместното прилагане на леки конструкции. Не само предните седалки, но и дъното на задното пространство за вещи са от карбон. Вече няма места за сядане отзад; вместо това титанов ролбар гарантира безопасност. Tuthill използва отново карбон, за да изработи цялото арматурно табло и волана, както и лоста на хидравличната ръчна спирачка и панелите на вратите. Британците са изработили топката на скоростния лост от титан, а седалките са облечени с кожа и „Ultra Fabric“. Tuthill е адаптирал за 911K педали от асортимента на Porsche за състезателни машини.

Високооборотен четириклапанен боксер

Моторът в 911K трябва да допринася за удоволствието от шофирането поне толкова, колкото и ниското тегло. За своя restomod 911, Tuthill е изградил шестцилиндров боксер с въздушно охлаждане, къс ход, работен обем 3,1 литра и технология с четири клапана. Ограничителят е фиксиран на невероятните 11 000 об./мин. За съжаление, британците не споменават данни за мощност и въртящ момент, нито за динамичните характеристики (сънародниците им от Rolls-Royce вероятно биха ги определили като „винаги достатъчни“). Това, което е ясно обаче, е, че двигателят е съчетан с изцяло нова охладителна система, специално изработен резервоар за масло, модифицирани кабелни снопове и шестстепенна механична скоростна кутия, изработена предимно от магнезий.

*Restomod е термин, използван главно в САЩ, който означава реставрация с добавяне на съвременни компоненти, позволяващи безопасно, комфортно и екологично шофиране на класическия модел. Най-често бива повишена и мощността на двигателя. Голям привърженик на restomod е телевизионната звезда Джей Лено.)

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт