728 x 90

Porsche 928 Restomod – класическо GT със съвременни технологии и мощен V8

Светът е видял много restomod* проекти на Porsche 911. Сега специалистите от Nardone Automotive са се заели с Porsche 928, модернизирали са широко GT модела и са го надградили с V8 двигател, развиващ почти 400 к.с.  За мнозина Porsche 928 все още е олицетворение на големия спортен туристически автомобил. Такъв е и случаят с французина

Светът е видял много restomod* проекти на Porsche 911. Сега специалистите от Nardone Automotive са се заели с Porsche 928, модернизирали са широко GT модела и са го надградили с V8 двигател, развиващ почти 400 к.с. 

За мнозина Porsche 928 все още е олицетворение на големия спортен туристически автомобил. Такъв е и случаят с французина Тиери Нардон, основател и собственик на Nardone Automotive в Екс ан Прованс. В сътрудничество с италианския дизайнер Карло Боромео той е преобразил голямото старо Porsche. Nardone Porsche 928 беше представен на 8 юни 2022 г. в Милано. Планирано е автомобилът да се появи отново на Фестивала на скоростта в Гудууд.

Линиите са само леко модернизирани

Базирайки се на съществуващ 928, Нардон и Боромео са интерпретирали съвсем наново неговите класически линии, без да се отклоняват твърде далеч от оригинала, при което са смесили елементи от различните модели от серията 982, като GTS или S4. Каросерията е оформена почти изцяло от ламинат от въглеродни влакна. Новите LED фарове вече са прикрепени по нов начин към корпуса, с малки въздушни отвори между тях под предния капак. Престилките са станали по-закръглени и изглеждат по-модерно. Калниците са изпълнени от колела с ковани с 18-цолови джанти, възприели напомнящия капак на шахта дизайн на джантите на Porsche 928.

Архитектурата на оригиналния модел е запазена в интериора, но е много по-подредена. Кожа и алкантара гарантират елегантния вид. Кръглите уреди зад волана с три спици е трябвало да отстъпят място на цифрови дисплеи с кръгъл циферблат в средата. Централната конзола е модернизирана със съвременната информационно-развлекателна система PCCM на Porsche.

Почти 400 к.с. за V8 мотора

Nardone е подобрил и задвижването. Все още атмосферният осемцилиндров – не се споменава работен обем – мотор вече разполага с 395 к.с., с нова система за Porsуправление на двигателя и други подобрения. Той е свързан с модерна шестстепенна механична скоростна кутия – разбира се, все така в transaxle конфигурация, – прикачена към нов самоблокиращ диференциал на задния мост. Технологичният пакет включва още подсилена спирачна система, адаптивен сервоусилвател на волана и електронно управлявано окачване.

След представянето Nardone има намерение да започне производството на малка серия от Porsche 928 Restmod. Планира се първите автомобили да стигнат до клиентите през 2024 г. От Nardone обаче все още не са обявили цени за освежения туристически автомобил.

От малък Тиери Нардон е фен на Porsche 928. Сега той сбъдна мечтата си и построи модернизирана версия на спортния туристически автомобил. Той има намерение от 2024 г. да вдъхновява с него и своите клиенти. Porsche 928 Restomod определено има потенциала за това.

*Restomod е термин, използван главно в САЩ, който означава реставрация с добавяне на съвременни компоненти, позволяващи безопасно, комфортно и екологично шофиране на класическия модел. Най-често бива повишена и мощността на двигателя. Голям привърженик на restomod е телевизионната звезда Джей Лено.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт