728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Френската лимузина с трансмисия от Porsche

607 е определено най-доброто, което марката може да предложи по онова време.

През октомври 1999 година Peugeot най-накрая изкарва наследник на остарелия си луксозен седан 605 в лицето на новия 607. Машината се базира на старата платформа на Citroen XM, но пък разполага с много нови технологии.

Един малко известен факт е, че седанът 607 разполага с опционална трансмисия от Porsche. Става дума за 4-степенния автоматик Tiptronic, с който немците правят услуга на френските си колеги.

Всъщност, автоматикът не е точно дело на Porsche. Изработва се от ZF, но по изисквания и чертежи на инженери от Щутгарт, тъй като трябва да отговаря на специфични изисквания.

Когато през 1999 година 607 излиза на пазара, Porsche вече разполага с нов 5-степенен автоматик за новото поколение 911. Точно това развързва ръцете на фирмата да помогне на Peugeot и да даде остарелия си 4-степенен автоматик, както разказва Jalopnik.

А иначе, 607 е определено най-доброто, което марката може да предложи по онова време. Гамата от двигатели включва мощни 4- и 6-цилиндрови предложения, включително и 2.7-литров V6 дизел.

Прочети още:
Mitsubishi разпродава собствената си колекция от автомобили

Макар и да е известен като относително капризен агрегат, 2.7 HDI предлага мощност от над 200 к.с., когато се появява при фейслифт версията на модела. При бензиновите версии най-мощната има 3.0-литров V6 мотор с пикова мощност от 208 к.с.

Производството на модела приключва през 2010 година, когато на практика Peugeot слага край на програмата си за голям луксозен седан. 607, заедно с продавания тогава 407, e заменен от новия 508.

През 10-годишния цикъл на производство са реализирани над 70 000 бройки от луксозния седан, основна част от които отиват при френски клиенти. Във Франция 607 се използва и като официален правителствен автомобил.

В много отношения, както The Independent отбелязва, седанът е бил доста напредничав за времето си. Дизеловите версии имат филтър за твърди частици, а при рязко спиране стоповете мигат, за да подскажат на шофиращите отзад какво се случва.

Снимки: AutoWP

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *