728 x 90
Error, no Ad ID set! Check your syntax!

Opel Motoclub – началото за марката е на две колела

Едва ли може да се намери по-подходящо описание за личността на Ернст Нойман-Неандер от определението „универсален гений“. Художникът, дизайнер, кабаретен актьор, бизнесмен, състезателен пилот и инженер е свързан неразривно с историята на марката Opel чрез създадения от него брилянтен мотоциклет „Motoclub“. Произвежданият между 1928 и 1930 година модел на Opel е уникален благодарение на иновативната

Едва ли може да се намери по-подходящо описание за личността на Ернст Нойман-Неандер от определението „универсален гений“. Художникът, дизайнер, кабаретен актьор, бизнесмен, състезателен пилот и инженер е свързан неразривно с историята на марката Opel чрез създадения от него брилянтен мотоциклет „Motoclub“. Произвежданият между 1928 и 1930 година модел на Opel е уникален благодарение на иновативната си рама от пресована стомана, като самото използване на този конструктивен подход е оригинална идея на Нойман-Неандер.

Благодарение на тази нова технология Opel успява да намали обичайното за този исторически период време от 15 до 25 часа за сглобяване на един мотоциклет до едва около четири часа, което е истинска революция в мотоциклетното производство. Благодарение на нововъведението, в максимално кратки срокове Opel успява да предложи отличен продукт на привлекателна цена, осигурявайки широк достъп на потребителите до модерно средство за индивидуална мобилност – също както и при модела Opel 4/12 к.с. “Laubfrosch”, първият произвеждан на поточна линия германски автомобил.

Конструкторът на модела  Motoclub Ернст Нойман е роден на 3 септември 1871 година в град Касел, Германия. На 19-годишна възраст той вече е успешен състезател в надпреварите с велосипеди с голямо предно колело, а на първите си работни места изпълнява длъжностите карикатурист и илюстратор. В допълнение към дейността в сферата на изобразителното изкуство, повлияна силно от стила Арт Нуво, както и на артистичните кабаретни изяви в Мюнхен, Нойман поддържа и непрестанен интерес към високите скорости и технологиите. Още от ранно детство той е запленен от развитието на моторизацията на индивидуалния и обществен транспорт в  края на XIX век. През 1904 година Нойман създава своя първи самоделен мотоциклет, който впоследствие използва за участие в планински надпревари и състезания на дълги разстояния като Париж-Рим-Париж.

Прочети още:
Citroen XM беше френският конкурент на BMW 5-Series, който стигна дори и до САЩ

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *