728 x 90

Nio EL7: Електромобил за 73 900 евро без батерията

    EL7 е един от трите модела на Nio за европейския пазар. Електрическият SUV е представен с впечатляващи технически данни и доста самоуверена цена. В момента пристигат първите екземпляри. EL7 е вторият Nio – след ET7 и преди ET5, – който иска да убеди германските клиенти в предимствата на китайските електрически автомобили. Той е дълъг 4,91

    EL7 е един от трите модела на Nio за европейския пазар. Електрическият SUV е представен с впечатляващи технически данни и доста самоуверена цена. В момента пристигат първите екземпляри.

    EL7 е вторият Nio – след ET7 и преди ET5, – който иска да убеди германските клиенти в предимствата на китайските електрически автомобили. Той е дълъг 4,91 метра, широк 1,99 метра, висок 1,72 метра и има междуосие от 2,96 метра. Това са почти същите размери като на Audi Q8 e-tron или BMW iX. Със своя непретенциозен дизайнерски език EL7 се вписва перфектно в гамата на Nio.

    Луксозен интериор с място за много багаж

    Вътре Nio EL7 предлага място за петима души и 658 литра багаж, ако облегалката на задната седалка остане изправена и се използва отделението за съхранение под пода на багажника. Типично за електрически автомобил, подът се простира в една равнина от най-отпред до най-отзад. В допълнение към серийните луксозни предни седалки, които имат и функции за вентилация и масаж, задните места могат също да бъдат отопляеми. Ъгълът на задните облегалки може да се регулира електрически – поотделно отдясно и отляво.

    До 653 к.с. и 850 Нм

    EL7 е базиран на второ поколение на платформата на Nio за електрическо задвижване (NT2). На всеки мост има двигател: предният осигурява до 180 кВт (245 к.с.), свързаният със задните колела е с мощност 300 кВт (408 к.с.). Това прави системна мощност от 480 кВт (653 к.с.) с максимален въртящ момент от 850 нютонметра. Nio EL7 би трябвало да изпълнява спринта от нула до сто за 3,9 секунди. Подобно на своите събратя той се предлага на пазара с две опции за батерия: по-малката има капацитет от 75 киловатчаса, по-голямата от 100 киловатчаса. С първата електрическият SUV би могъл да измине до 391 километра според WLTP; с голямата батерия пробегът е 509 километра. Акумулаторът може освен това да подава ток с мощност до 3,3 кВт за външен консуматор. В момента в Германия се доставят първите екземпляри EL7; официалното тържество по случай въвеждането на пазара ще се състои в Хамбург в края на февруари 2023 г. Подобно на другите си модели, Nio предлага електрическия SUV срещу месечен абонамент от около 1000 до 1500 евро – или с фиксиран срок между една и пет години, или по гъвкава схема, при която автомобилът   може да бъде върнат всеки месец. Сега обаче съобщиха и цена за предварителни продажби: 73 900 евро за винаги напълно оборудвания Nio EL7, при който могат да се избират само цветовете на интериора и екстериора, както и комбинацията джанти-гуми.

    Купувате или наемате батерия

    Това обаче не е крайната цена, защото батерията се заплаща отделно. Клиентите – които  Nio нарича юзъри – могат да я закупят (12 000 евро допълнително за 75 кВтч батерия, 21 000 евро за 100 кВтч) или да я наемат (169 или 289 евро на месец). Но само тези, които наемат батерия, могат при пътувания на дълги разстояния да използват станциите за смяна на батерии на Nio, където да им заменят акумулатора напълно автоматично в рамките на пет минути. Това обаче засега важи само за по-малката батерия.

    Източник: ams.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт