728 x 90

Mercedes GLE и GLE Coupe получават свеж нов вид

Актуалното поколение GLE вече не е първа младост и логично тази година ще бъде освежено с фейслифт Всички двигатели ще бъдат електрифицирани, визията ще бъде леко модернизирана. AMG версиите също ще спечелят от промените. През 2018 г. Mercedes пусна на пазара актуалното моделно поколение на GLE и GLE Coupé. Сега и двата SUV модела са

Актуалното поколение GLE вече не е първа младост и логично тази година ще бъде освежено с фейслифт

Всички двигатели ще бъдат електрифицирани, визията ще бъде леко модернизирана. AMG версиите също ще спечелят от промените. През 2018 г. Mercedes пусна на пазара актуалното моделно поколение на GLE и GLE Coupé. Сега и двата SUV модела са достигнали средата на производствения си цикъл. Време е за малка актуализация. Екстериорът, интериорът, техниката и оборудването ще бъдат подобрени до най-съвременно ниво. Най-съществените промени могат да бъдат открити под ламаринените одежди в машинното отделение. Цялата гама двигатели вече е електрифицирана. Тя включва меки хибриди с 48-волтова система и интегриран стартер-генератор (ISG), както и модернизирани plug-in хибриди. С освежаването повечето модели получават по-висока мощност от предишните версии. Най-голямо е увеличението с 30 кВт при GLE 400 e 4-Matic.

Плъг-ин и меки хибриди

Неговият двулитров четирицилиндров двигател с вътрешно горене осигурява 252 к.с. и 400 Нм, които се допълват от електрически мотор със 100 кВт и 440 Нм. Системната мощност е 280 кВт (380 к.с.) и 600 Нм. Единствената plug-in хибридна алтернатива е GLE 350 de 4-Matic. При него четирицилиндровият дизел отдава 197 к.с. и 440 Нм. Електрическият мотор и тук е със 100 кВт и 440 Нм. Като цяло 350 може да се похвали с 245 кВт (333 к.с.) и 750 Нм въртящ момент. Plug-in хибридните модели сега се доставят серийно със зарядно устройство с мощност 11 кВт. По желание се предлага и устройство за бързо зареждане с 60 кВт DC. Чисто електрическият пробег е от 89 до 109 километра с батерия от 31,2 кВтч. Портфолиото на задвижванията се допълва от три версии с мек хибрид. В GLE 450 4-Matic, който се предлага само във варианта SUV, работят заедно трилитров шестцилиндров двигател с мощност 381 к.с. и електрически мотор с 15 кВт и 200 Нм. GLE 300 d 4-Matic комбинира последния с двулитров четирицилиндров турбодизел с 269 к.с., а GLE 450 d 4-Matic – с трилитров шестцилиндров турбодизел с 367 к.с.

Външни намеси

Външният вид на моделите GLE е дискретно усъвършенстван. Новата предна броня осигурява по-силно визуално присъствие. Две хоризонтални ламели с хромирани вложки преминават през радиаторната решетка на GLE. Решетката на страничните отвори за въздух е получила хоризонтална хромирана перка. При серийните LED фарове две светлинни точки допълват подписа за дневни светлини, при опционалните Multibeam светлини има четири светлинни точки. Дизайнерите са преразгледали също вътрешното устройство на задните светлини: при GLE светлинният подпис образува два хоризонтални блока, а при GLE Coupé – две ленти.

Технологичен лидер

Новост в интериора е вече познатият от GLS и S-класата волан. Вентилационните отвори блестят с хромирани рамки, пластините са изработени от галванизиран метал. Освен това изборът на цветове е разширен, има нови приложения и други опции за оборудване, от които да избирате. Разбира се, новият GLE блести с второто поколение MBUX, с нови дисплеи, повече възможности за работа в мрежа и гласов асистент, който става все по-съобразителен. Нови функции и софтуер могат да бъдат импортирани по въздуха. GLE и GLE Coupé и занапред ще се произвеждат в американския завод в Тускалуса. Обновените модели ще се появят при дилърите в Европа от юли 2023 г. От Mercedes обаче все още не са съобщили цени. Те трябва да бъдат обявени, когато започнат да се приемат поръчки в средата на февруари. В момента цените за GLE 350 e започват в Германия от около 76 000 евро.

AMG получава още повече мощ

В допълнение към стандартните варианти семейството GLE включва и двете AMG версии GLE 53 и GLE 63, като последната се предлага само като S-изпълнение с 612 к.с. Интериорът може да бъде поръчан с нови цветове и нови приложения. Що се отнася до задвижването, още сили получава само 53-ката. Ново управление на двигателя в комбинация с по-голям турбокомпресор за редовия шестцилиндров мотор увеличава максималния въртящ момент от 520 на 560 Нм. Мощността остава непроменена на ниво 435 к.с.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт