Обслужването на Mercedes-AMG One – до 850 000 евро на всеки 50 000 км.

Mercedes-AMG One се появява на бял свят 55 години след основаването на AMG. Суперавтомобилът има лиценз за движение по цивилните пътища, разполага с мощност от 1063 конски сили и множество технологии, заимствани директно от Формула 1. Цената на екстремния спортист започва от 2,75 милиона евро преди облагане с данъци. Машината използва карбонов монокок, карбонова каросерия

Mercedes-AMG One се появява на бял свят 55 години след основаването на AMG. Суперавтомобилът има лиценз за движение по цивилните пътища, разполага с мощност от 1063 конски сили и множество технологии, заимствани директно от Формула 1. Цената на екстремния спортист започва от 2,75 милиона евро преди облагане с данъци.

Машината използва карбонов монокок, карбонова каросерия и централно разположен хибриден задвижващ тракт, както и два електомотора отпред, отговарящи за задвижването на предния мост. Общо автомобилът разполага с пет двигателя – споменатият вече централно разположен 1,6-литров ДВГ (V6 с принудително пълнене), който има два допълнителни електромотора – един на коляновия вал и един, отговарящ за задвижването на турбокомпресора. Към това следва да прибавим и двете 120-киловатови машини, задвижващи колелата на предния мост. Максималната скорост е 352 километра в час, ускорението от място до 200 км/ч е за седем секунди. Високоволтовата акумулаторна батерия е с капацитет 8,4 кВтч и осигурява автономен пробег до около 18 км на ток.

Забележителният от техническа гледна точка двигател с вътрешно горене е много близък до техниката, която познаваме от Формула 1 – въпреки смехотворния на пръв поглед работен обем от едва 1,6 литра, V-образният шестак се развъртя до 11 000 оборота в минута, а системата за турбопълнене с допълнителен електромотор също е заимствана от Формула 1. Турбокомпресорът има максимално налягане от 3,5 бара, а излишната енергия от отработилите газове автоматично се превръща в електричество, които отива към електромоторите или към акумулаторната батерия – този принцип на работа също идва от Формула 1 и се нарича Motor Generator Unit Head (MGU-H).

Прочети още:
Renault представи портативен ретро касетофон, вдъхновен от Renault 5

Окачването на всички колела използва конструкция с по пет рамена и Pushrod елементи, като последните дават възможност за избор между три режима на настройка, два за цивилен път и един за пистова употреба, включващ намаляване на клиренса. Карбоново-керамичните спирачки са с диаметър на дисковете 398 мм отпред и 380 мм отзад. Гумите Pilot Sport Cup2R M01 са специално разработени заедно с Michelin за нуждите на модела, а размерите им са 285/35 ZR 19 отпред и 335/30 ZR 20 отзад.

Използваните в автомобила решения в областта на активната аеродинамика заслужават отделен, при това обширен материал, а броят на основните режими на работа на автомобила, между които може да избира пилота, е шест.

Любопитен факт е, че на всеки 50 000 километра се налага регулярно обслужване на важните компоненти в автомобила, като цената на това скромно удоволствие е „до 850 000 евро“, както казват от Mercedes-AMG One.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *