728 x 90

Ferrari оспорва наказанието на Сайнц

    Италианците се позовават на останалите инциденти веднага след предпоследния рестарт в Австралия Карлос Сайнц остана на дванайсета позиция в Гран при на Австралия, след като бе наказан с пет секунди заради инцидента с Фернандо Алонсо (Aston Martin) при второто рестартиране на надпреварата. Преди това испанецът се движеше четвърти, въпреки че автомобилът за сигурност провали стратегията

    Италианците се позовават на останалите инциденти веднага след предпоследния рестарт в Австралия

    Карлос Сайнц остана на дванайсета позиция в Гран при на Австралия, след като бе наказан с пет секунди заради инцидента с Фернандо Алонсо (Aston Martin) при второто рестартиране на надпреварата. Преди това испанецът се движеше четвърти, въпреки че автомобилът за сигурност провали стратегията му.

    Стюардите бяха безкомпромисни със Сайнц, който отчаяно молеше да бъде изслушан преди финалния рестат. Комуникацията му с питуола на Ferrari обаче не трогна рейс контрола и вместо да се бори за подиума, синът на двукратния рали шампион се срина до последна позиция в групата на финиширалите състезатели.

    Според Скудерията рейс контролът не е мерил с еднакъв аршин инцидентите, които се случиха веднага след рестарта. Пиер Гасли влезе в зоната за сигурност и при връщането си на пистата удари другия пилот на Alpine Естебан Окон, но не бе наказан. Катастрофата им все пак бе разследвана след финала, докато инцидентът между Логан Сарджънт (Williams) и Ник де Врийс (AlphaTauri) дори не бе отчетен. Именно заради това Ferrari иска от ФИА да преразгледа случилото се във финалите обиколки на Гран при на Австралия.

    „Обсъждаме с ФИА и сме им изпратили доклад. Не искам да разкривам детайли около дискусията“, коментира тим шефът на Скудерията Фредерик Васор. 

    „Единственото е, че реакцията на стюардите не бе същата при Гасли и Окон на първи завой и още повече при Сарждънт и де Врийс. На този етап обаче ще се въздържа от коментари.“

    За да бъде преразгледан инцидентът между Сайнц и Алонсо обаче, трябва да бъдат изпълнени определени процедури.

    „Процесът изисква първо да разгледат нашата жалба и да преценят дали случаят може да бъде отворен наново. После ще има второ изслушване със същите стюарди или със стюардите за следващото състезание, за да обсъдят решението повторно.“

    „Очакваме да има поне отворена дискусия с тях. За благото на спорта е да избягваме подобни неясноти, при положение че има три еднакви ситуации на един и същ завой и три различни решения“, допълва Васор.

    Ако Ferrari предостави нови данни от инцидента, които не са били на разположение на стюардите по време на надпреварата, има вероятност Сайнц да си върне четвъртото място. Това би означавало, че Ланс Строл (Aston Martin), Серхио Перес (Red Bull), Ландо Норис (McLaren), Нико Хюлкенберг (HaasF1), Оскар Пиастри (McLaren) и Гуаню Жу (Alfa Romeo) ще минат с една позиция назад в крайното класиране, а Юки Тсунода (AlphaTauri) ще изгуби последната точка.

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт