728 x 90

Lexus LBX – Изкушение за млади клиенти

С изцяло новия LBX луксозната марка на Toyota навлиза в неизследвана територия. Най-малкият Lexus, създаван някога, има за цел да привлече по-млада и по-градска клиентела към японския кросоувър. Въпреки че LBX първоначално ще слиза от производствените линии само в Япония, голяма част от развойната дейност е съсредоточена в Европа. Така наречената платформа GA-B, която се

С изцяло новия LBX луксозната марка на Toyota навлиза в неизследвана територия. Най-малкият Lexus, създаван някога, има за цел да привлече по-млада и по-градска клиентела към японския кросоувър.

Въпреки че LBX първоначално ще слиза от производствените линии само в Япония, голяма част от развойната дейност е съсредоточена в Европа. Така наречената платформа GA-B, която се използва и от Yaris Cross, е била разтеглена, особено на широчина – наред с другото, за да се поберат колелата с по-големи размери (18-цолови). Японците са удължили междуосието с два сантиметра до 2,58 метра.

Разработен в Европа за Европа

Lexus LBX е дълъг 4,19 метра, широк 1,82 метра и висок 1,55 метра. Следователно каросерията му не е толкова висока, колкото тази на Yaris Cross, но е значително по-широка. Дори само тази промяна в пропорциите прави малкия Lexus да изглежда по-привлекателен и по-наперен на пътя. Към това се добавят по-малко прагматичната форма от тази на Yaris и шикозният дизайн, дело на главния дизайнер Саймън Хъмфрис и неговия екип.

Малката революция в оформлението започва с предната решетка

На много места дизайнът на LBX се разминава с този на познатите модели на Lexus. Това започва с радиаторната решетка, на която японците отдават специално значение. Решетката тип „диаболо“ винаги е била централен елемент от дизайна на Lexus през последните години. Именно тя е изтънена във формата на вретено при LBX.

„Ние „деконструирахме“ решетката „диаболо“, за да освободим място за нов дизайн“, обяснява Коичи Суга, генерален мениджър на Lexus Design.

„Успяхме да създадем нова идентичност за предната част, която е напълно различна от предишната и въпреки това веднага разпознаваема като Lexus“, казва Коичи Суга, генерален мениджър на Lexus Design. Линиите на каросерията излизат от тази безрамкова радиаторна решетка и продължават до задната част и задните светлини. За да изглежда по-спортно от Yaris Cross, дизайнерите са преместили предните колони леко назад. Това също така е направило капака по-дълъг.

Едно задвижване за делник и за празник

Под ламарините си новият Lexus не крие никакво чисто електрическо задвижване, а само последното поколение на системата „самозареждащ се хибрид“ на Toyota. Въпреки това динамичните характеристики би трябвало да ентусиазират купувача. Според Lexus пълният хибрид с мощност 136 к.с.  ускорява до 100 км/ч за 9,2 секунди. За сравнение: Yaris Cross със 116 к.с. се нуждае от поне 11,2 секунди, за да направи същото.

Трицилиндровият двигател и електромоторите са разположени под предния капак. Резервоарът за гориво и батерията са скрити под багажника.

Мощността идва основно от 1,5-литровия трицилиндров бензинов двигател, който се подпомага от мощна електрическа машина. По желание Lexus може да инсталира допълнителен електромотор за задвижване на задните колела. По този начин Lexus LBX може да се превърне в автомобил със задвижване на всички колела. NiMH батерията под пода на багажника е новият двуполюсен блок, който вече беше представен в RX Hybrid. Технологията позволява по-висок капацитет на зареждане и разреждане при намалено съпротивление и увеличава мощността на всяка отделна клетка със 70%.

 

Интериорният дизайн може да бъде напълно персонализиран

За разлика от други малки кросоувъри на пазара, хората от Lexus са се постарали да предоставят наистина първокласно ниво на интериорен дизайн за LBX. Това започва с фините материали и цветовете на кожата и стига до широка гама от възможности за персонализация, включително амбиентно осветление с 50 цветови варианта. Разбира се, интериорът може да бъде украсен изцяло и с алтернативи с неивотински произход.

Дългият 4,19 м силует на Lexus LBX изглежда по-спортен и по-елегантен от този на близката до него Toyota Yaris Cross.


Пространство и обем на багажника

В интериора впечатляват необичайно изисканите за този клас материали, солидната изработка и достатъчното пространство за четирима души. Обзорът е добър, а както 12,3-инчовият комбиниран контролен уред, така и сравнително големият, ниско разположен 9,8-инчов сензорен екран са интегрирани безпроблемно в изящното арматурно табло.

На задните седалки високи хора могат да седят удобно дълго време. Дори пространството над главите е приемливо за малък кросоувър. Зад сгъваемите седалки има място за 332 литра багаж. При версията със задвижване на всички колела и допълнителен електромотор под пода на багажника товарното отделение е значително по-малко.

Lexus LBX може да бъде поръчан още сега. Доставките ще започнат през март догодина.


Снимки: Lexus
Източник: ams.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт