Lexus RZ 450e е първият сериен електромобил на японската марка

Новият RZ ще започне да достига до клиентите на марката през началото на 2023 година и има дължина на каросерията 4,80 метра.

Елитното подразделение на Toyota – Lexus, навлиза в света на електромобилите, като първият им модел с изцяло електрическо задвижване е SUV на име Lexus RZ 450e. Автомобилът споделя обща техническа база с Toyota BZ4X. Наименованието на платформата е E-TNGA, като тя се използва и от Subaru Solterra.

Интелигентно двойно предаване с помощта на два електромотора

Новият RZ ще започне да достига до клиентите на марката през началото на 2023 година и има дължина на каросерията 4,80 метра, широчина 1,90 метра и височина от 1,64 метра. Междуосното разстояние е 2850 милиметра, а нетният капацитет на литиево-йонната батерия е 71,4 кВтч. Според нормите WLTP пробегът с едно зареждане е около 400 километра. Lexus RZ 450e има по един електромотор на всеки мост – предният е със 150 кВт, задният – с 80 кВт мощност. Системната мощност възлиза на 230 кВт, което е близо до RX 450h, с неговите 313 конски сили. Системата за интелигентно задвижване на четирите колела се нарича Direct-4 и работи изключително гъвкаво, като съотношението между предавания между предния и задния мост може да варира безстепенно от 0:100 до 100:0 процента.

По отношение на дизайна, Lexus RZ залага на типичен за марката дизайн, като Diablo решетката е силно променена, смалена и затворена отпред. Типични за стила на японците са също тесните фарове и L-образните дневни светлини. Линията на покрива и траничните прозорци е динамична, колелата са с диаметър между 18 и 20 цола.

Прочети още:
Прогноза: 4.4 милиона продадени електромобили в ЕС до 2026 година

Ексцентричен волан и огромен екран в интериора

Най-интересният детайл в интериора на новия модел е т.нар. Yoke-волан, която задвижва предните колела през система Steer-by-Wire. За завиването от край до край е необходима промяна в ъгъла на волана от едва 150 градуса, така че прехвърлянето на ръцете вече не е необходимо. Lexus нарича тази система „One Motion Grip“. Е, съкращението „OMG“ създава някои други асоциации, като например „Oh my god“, но това е друга тема. Във всеки случай за скептиците на тема подобни решения ще се предлага и опция за стандартен волан.

Според японските инженери новият волан спомага за видимостта към Head-up дисплея и контролните прибори. В средата на таблото е монтиран огромен 14-инчов сензорен екран, от който се управлява вече познатата от Lexus NX инфо-развлекателна система Lexus Smart Connect с гласово управление, базирана на облачна технология навигационна система и sowie Over-the-Air ъпдейти.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *