728 x 90

Porsche Panamera (2024): Трето и последно поколение с ДВГ

През 2030 г. ще залязат много богове, задвижвани от мотори с вътрешно горене. Сред тях ще е третото поколение на Panamera, което ще се появи на пазара след броени месеци. При него Porsche се отказва от версията Sport Turismo, но пък залага на арматурно табло с екрани, на преработени двигатели и особено активно окачване. Panamera

През 2030 г. ще залязат много богове, задвижвани от мотори с вътрешно горене. Сред тях ще е третото поколение на Panamera, което ще се появи на пазара след броени месеци. При него Porsche се отказва от версията Sport Turismo, но пък залага на арматурно табло с екрани, на преработени двигатели и особено активно окачване.

Panamera е част от гамата на Porsche  от 2009 г. насам – и до момента е продадена в над 385 000 екземпляра. Първото поколение – „970“ или „G1“ (според производственото означение или абревиатурата на разработката), беше заменено от второто след седем години. Модернизацията през 2020 г. запази свежестта на „971“ или „G2“. В началото на 2024 г. идва време луксозният лайнер да се сдобие с нова версия. Добре дошъл, номер 972!

Външният вид се променя съвсем леко

Трябва да се вгледате внимателно, за да различите новото Porsche Panamera от доживяващия дните си модел. Новата предна част се характеризира с малко по-различна форма на фаровете с LED дневни светлини в напречните ребра отдолу, по-изразени арки над предните колела и нова престилка.
  

Новата задна част се отличава с още по-тесни задни светлини и по-изразен аеродинамичен ръб. Специалистите от Цуфенхаузен са модифицирали и задната престилка. Всичко това звучи като фейслифт, ако не бяха седемгодишният моделен цикъл на Panamera и краят на автомобилите с вътрешно горене, обявен за 2030 г. – тъкмо навреме за финала на Panamera 3.

Сериозни технически промени

Под само леко променената каросерия са приложени нови технологии. 2,9-литровият V6 и 4,0-литровият V8 двигател с турбокомпресори и 48-волтова система мек хибрид са ориентирани към Euro 7 благодарение на нов софтуер и значително преработена изпускателна уредба. Plug-in версиите 4 E-Hybrid, 4S E-Hybrid и Turbo E-Hybrid ще получат основно преработен задвижващ тракт, който освен модификациите при двигателите с вътрешно горене включва усъвършенствани електромотори и по-големи батерии. В бъдеще акумулаторите ще съхраняват над 25,9 кВтч и ще са по-леки. Това би трябвало да позволи електрически пробег от 90 километра – със 70% повече от този на предшественика. 

Към това се добавят по-висока мощност на задвижване и рекуперация, както и 11-киловатово бордово зарядно устройство. Новият, по-мощен електромотор вече е напълно интегриран в корпуса на новата трансмисия с два съединителя. Предлаганият при пазарния дебют Turbo E-Hybrid има същата мощност като Turbo S E-Hybrid на своя предшественик (680 к.с.). Следователно вариантът S, който ще се появи по-късно, ще бъде още по-мощен.


Хибрид с повече от 700 к.с.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid вероятно ще има задвижване, подобно на представената наскоро в Cayenne система. Там тя генерира 739 к.с. и развива максимален въртящ момент от 950 Нм. Новият софтуер позволява и по-високи скорости на зареждане. Като цяло мощността (и електрическият пробег) на моделите Panamera се увеличава, като в същото време разходът на гориво и емисиите намаляват.

При пазарния старт в началото на 2024 г. новото Porsche Panamera първоначално ще се предлага като Panamera 4 с шестцилиндров двигател с 353 к.с. или като Panamera Turbo E-Hybrid със системна мощност 680 к.с. Новото окачване Active Ride ще се фигурира като опция за всички модели.

Окачването Porsche Active Ride

В допълнение към адаптивното пневматично окачване с PASM (Porsche Active Suspension Management) и вече двуклапанни амортисьори, компанията от Цуфенхаузен ще предлага в бъдеще и опцията за ходовата част Porsche Active Ride. При тази система окачването на всяко колелото разполага с моторно-помпен агрегат, който за части от секундата може хидравлично да управлява както фазата на опън, така и фазата на компресия във всеки от четирите двуклапанни амортисьора при налягане над 100 бара. Най-простият пример за приложение: пътният просвет се променя светкавично и динамично с плюс или минус три сантиметра. Системата също така позволява удобен достъп, като при отваряне на вратата целият автомобил се повдига с 5,5 сантиметра само за миг.

Хидравличното налягане може да се прилага към фазите на опън и компресия във всеки амортисьор със светкавична скорост чрез моторно-помпен агрегат.

По време на шофиране системата може не само да замени стабилизацията срещу клатене, осъществявана чрез активни стабилизатори, но и активно да противодейства на динамичното разпределение на натоварването върху колелата. Целенасочените процеси на изпомпване изтласкват корпуса на Panamera например от предните пневматични елементи при спиране или от задните при ускоряване. Така се гарантира, че каросерията остава балансирана по всяко време и при всички динамични маневри на пътя. Това повишава комфорта, а също така позволява възможно най-доброто предаване на мощността към четирите гуми.

Арматурното табло на Panamera е с три екрана

Отвътре новата Panamera е оформена по модела на своя електрически брат Taycan. Три монитора се простират по цялото арматурно табло: извит и персонализиращ се 12,6-инчов информационен дисплей за водача отвъд волана, сензорен екран за инфо-развлекателната система в центъра и още един монитор от страната на пътника. Първият от тях, както и режимите на шофиране, се управляват чрез превключватели на волана, а скоростният лост е разположен на кормилната колона. По този начин се освобождава пространство на централната конзола, която се издига стръмно към предната част и наред с поставки за чаши и увеличени места за дребни предмети помещава системата за климатичен контрол, както и вентилационни дюзи без жалузи и с електрическо регулиране. Срещу допълнително заплащане head-up дисплей допълва пейзажа на екраните.

Новата Panamera вероятно ще бъде по-скъпа

С въвеждането на новия модел цените на Panamera вероятно ще се повишат. В момента стартовото ниво на модела започва в Германия малко над 98 000 евро, докато цената на Sport Turismo е малко под 105 000 евро. Засега той няма да се доставя в третото поколение на Panamera. Върхова версия на предшественика беше Panamera Turbo S E-Hybrid Executive с мощност 700 к.с. на цена от почти 212 000 евро. Свръхдългият вариант ще продължи да се предлага – той е особено популярен в Китай.


Снимки: Porsche
Източник: ams.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт