728 x 90

Bugatti Bolide (2024): – Серийна версия на свръхлекия звяр

Bugatti Bolide е резултат от експеримент с олекотена конструкция. Пистовите тестове са в ход; наскоро беше представен новият монокок. Освен състезателния концептуален вариант ще има и серийна версия, достъпна за богати клиенти. Едва ли в света има по-бързи автомобили от тези на Bugatti. Още Veyron счупи доста рекорди за скорост, а специална версия на Chiron

Bugatti Bolide е резултат от експеримент с олекотена конструкция. Пистовите тестове са в ход; наскоро беше представен новият монокок. Освен състезателния концептуален вариант ще има и серийна версия, достъпна за богати клиенти.

Едва ли в света има по-бързи автомобили от тези на Bugatti. Още Veyron счупи доста рекорди за скорост, а специална версия на Chiron беше първият сериен автомобил, който някога е преминал границата от 300 мили в час (482,8 км/ч). Въпреки това Bugatti продължава да усъвършенства своя експертен опит на състезателни писти. От една страна, с Chiron Pur Sport, оптимизиран за аеродинамично притискане. От друга – с Bolide, с който марката демонстрира какво може да постигне един състезателен автомобил, чиято конструкция е била цялостно олекотена.

Bolide (вдясно) е екстремен, подготвен за състезателни писти дериват на Bugatti Chiron.

„За първи път показваме на какво наистина е способен двигателят W16“, заяви главният изпълнителен директор на Bugatti Щефан Винкелман при представянето на концептуалната студия през 2020 г., като добави, че Bolide олицетворява абсолютния връх на двигателя с вътрешно горене в автомобилостроенето. „Ние лишихме автомобила от всякакъв баласт,   комбинирахме двигателя с възможно най-лекото шаси, за да създадем най-доброто Bugatti за най-доброто изживяване при шофиране.“ Автомобилът е „редуциран, суров и автентичен“, допълва ръководителят на отдела за дизайн Ахим Аншайт. И ще бъде произвеждан серийно!

От само себе си се разбира, че двигателят е в центъра на целия пистов тунинг на Bugatti.

Сериен автомобил с 1600 к.с. и 1600 Нм

Тъй като Bolide е истинско Bugatti, в центъра на вниманието е моторът. Инженерът Франк Гьоцке използва за основа двигателя на Chiron, като за концептуалната студия го подсилва от 1500 на 1850 к.с. (при 7000 об./мин.) и от 1600 на 1850 Нм (между 2000 и 7025 об./мин.). Стойностите обаче се отнасят за работа със 110-октанов състезателен бензин. Когато автомобилът  стигне до клиентите през 2024 г., W16 ще бъде настроен да работи с бензин Super Plus (98 октана). Това намалява мощността: Bugatti обявява за серийната версия 1600 к.с. и максимум 1600 нютонметра; най-високият възможен въртящ момент ще бъде на разположение от 2250 об./мин.

Всички винтови и други свързващи елементи на Bugatti Bolide са изработени изцяло от титан.

Почти никоя част не остава недокосната

Скокът в мощността и въртящия момент не е постигнат чрез електрификация, както често се спекулираше преди, а посредством класически тунинг на двигателя с вътрешно горене. Всмукателната и изпускателната система вече са по-пропускливи, а четирите турбокомпресора постигат по-голямо налягане и мощност благодарение на оптимизираните лопатки. Въпреки че според производителя двигателят W16 с работен обем осем литра сега набира обороти по-бързо, от Bugatti говорят за намалено тегло – както на мотора, така и на присъединената към него седемстепенна скоростна кутия с два съединителя.

Прочети още:
Седмото поколение на Ford Mustang вече е в Европа
Пилотът държи в ръце волан с X-образен дизайн.

Bugatti все още не предоставя данни за динамичните характеристики на серийната версия на Bolide. Малко вероятно е обаче те да са толкова абсурдни, колкото съобщените навремето за студията. Тогава французите говореха за максимална скорост от „доста над 500 км/ч“. Симулираните данни за ускорението са поне толкова безумни: От нула до 100 км/ч за 2,17 секунди. От нула до 200 км/ч за 4,36 секунди. От нула до 500 км/ч за 20,16 секунди, като се предполага, че при аварийно спиране Bugatti Bolide ще застина на място след още 13,5 секунди. Естествено, моделът има постоянно задвижване на всички колела, като диференциалът на предния мост работи с надлъжна, а този на задния мост – с напречна блокировка.

Неотдавна беше показан карбоновият монокок на Bugatti Bolide.

Много карбон, титан и магнезий

Толкова за аспекта на мощността, едната страна на монетата при съотношението тегло/мощност. Другата страна е масата в ненатоварено състояние, която Bugatti възнамерява да намали от 1995 на 1450 кг в сравнение с нормалния Chiron – което ще доведе до съотношение тегло/мощност от 0,9 кг/к.с. И тук виждаме известна доза реализъм: за концептуалната студия бяха обявени сухо тегло от 1240 кг и съотношение тегло/мощност от 0,67 кг/к.с. И в серийния вариант диетата си остава забележителна, за което основно отговорен е карбоновият монокок на Bugatti Bolide. Предната част също е изработена от високоякостни въглеродни влакна, докато задната рама е от заварена стомана

.

Всеки спирачен апарат (с осембутална техника отпред и шестбутална отзад) тежи само около 2,5 килограма; дисковете са с размери 390 милиметра.

Законен наследник на легендарния Type 35

Bugatti разглежда Bolide като легитимен наследник на легендарния Type 35; твърди се, че осемцилиндровият състезателен автомобил има над 2000 победи в състезания между 1924 и 1930 г. „Горди сме, че в серийната версия ще останем толкова близо до демонстрационната техническа студия – както визуално, така и технически, като същевременно ще подобрим дизайна, качеството и безопасността на автомобила“, обяснява Щефан Винкелман.

Bugatti анонсира серийния вариант с 1600 к.с. и максимален въртящ момент от 1600 нютонметра, който ще бъде на разположение от 2250 об./мин.

Сега Bolide ще трябва да покаже в реалния живот това, което е обещавал досега в симулатора: в Bugatti са подготвили „безкомпромисна, напрегната и безмилостна“ тестова програма „на известни писти“, за да проверят дали технологията и аеродинамиката изпълняват това, за което са разработени, в реални условия. Между другото, Bugatti персонализира аеродинамичния пакет на всеки модел според желанията и нуждите на съответния купувач. Не е изненадващо, че за тези усилия производителят изисква сериозно заплащане: Всеки от най-много 40-те автомобила ще струва четири милиона евро нето; с ДДС в Германия това прави 4,76 милиона евро.


Снимки: Bugatti Automobiles S.A.S.
Източник: ams.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт