728 x 90

Bugatti създаде още един уникат на базата на Chiron

    Bugatti Chiron Profilée е по-малко радикална интерпретация на Pur Sport. Тъй като Bugatti вече няма свободни производствен капацитет за други модели Chiron, Profilée ще си остане уникат. През 2020 г. Bugatti пусна Pur Sport, най-динамичната версия на Chiron до момента. Pur Sport се разпродаде бързо, но клиентите поискаха по-малко радикална интерпретация. Тогава се роди идеята

    Bugatti Chiron Profilée е по-малко радикална интерпретация на Pur Sport. Тъй като Bugatti вече няма свободни производствен капацитет за други модели Chiron, Profilée ще си остане уникат.

    През 2020 г. Bugatti пусна Pur Sport, най-динамичната версия на Chiron до момента. Pur Sport се разпродаде бързо, но клиентите поискаха по-малко радикална интерпретация. Тогава се роди идеята за Chiron Profilée. Замисълът и разработката започнаха още през есента на 2020 г. Когато Profilée беше напълно конструиран, всички налични производствени бройки за Chiron вече бяха изчерпани, тъй като няма да бъдат произведени повече от 500 екземпляра.

    Елегантен спойлер и по-висока максимална скорост

    Това подпечата съдбата на Chiron Profilée. Вместо планираната малка серия от 30 автомобила той остава уникален. Единствен по рода си, напълно разработен и тестван, с индивидуално одобрение за Европа, той ще бъде продаден на търг в Париж на 1 февруари 2023 г., като част от приходите ще отидат за благотворителност.

    И какво прави този Chiron толкова различен? Profilée има фиксирано, разчупено крило отзад, което увеличава притискащата сила върху задния мост до максималната скорост от 380 км/ч (Pur Sport е одобрен само за скорости до 350 км/ч). Освен това с помощта на ниско налягане той изтегля горещия въздух от двигателното отделение през два вътрешни тунела. Този интегриран спойлер дава и името на Profilée, тъй като напомня за ранните модели 46 и 50 на Bugatti, които са имали подобна извивка отзад и са били наречени Profilée от Жан Бугати. 

    По-широките отвори за въздух и увеличената подковообразна решетка на радиатора осигуряват по-голям охлаждащ въздушен поток отпред. Променен преден сплитер в комбинация със специално оформено дъно води до още повече притискаща сила и оптимизиран въздушен поток.

    Моделът се задвижва от същия усъвършенстван W16 мотор на Bugatti с 1500 к.с. и предавателно число, по-късо с 15 процента, от това на Chiron Sport. Profilée ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,3 секунди и до 200 км/ч за 5,5 секунди. Настройката на ходовата част включва променени ъгли на наклон на колелата на предния и задния мост, както и по-нееластични пружини с баланс за повече  тегло върху предната част. Пружините са с десет процента по-твърди, отколкото при Chiron Sport. Освен това колелата на задния мост имат с 50 процента по-голям отрицателен наклон, което гарантира подобрено сцепление в завоите, без да се жертва комфортът при шофиране.

    Уникален интериор

    Profilée е представен в основния цвят Argent Atlantique, разработен ексклузивно за този автомобил. Долната част на каросерията се отличава с видим карбон, оцветен в традиционния цвят Bleu Royal Carbon на Bugatti. Джантите са специално проектирани за Profilée и са боядисани в нюанса на Le Patron. Полираните алуминиеви елементи отразяват формата на подковообразната решетка на Bugatti.

    В интериора екипът от Молсхайм използва изтъкани кожени повърхности на арматурното табло, панелите на вратите и централната конзола. Комфортните седалки носят капитонирана кожа в цветове Gris Rafale и Deep Blue. Централната конзола е подчертана от черна анодизирана рамка с надпис Profilée.

    Източник: AMS.bg

    Свързани публикации

    Оставете коментар

    Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

    Най-нови

    AUTOCLUB.BG във Facebook

    Facebook Pagelike Widget

    Спорт