728 x 90

Mazda MX-5 (NE) – съвършено сладък или сладко съвършен?

Това ли ще е лицето на следващата Mazda MX-5? По време на близо 40-минутна конференция, Mazda ни подразни, показвайки ни видео с прототип на нов спортен автомобил, но без да дава никакви подробности. Видеото започна с настоящата Mazda MX-5 (ND) и след това показа другите поколения на малкия роудстър. След това се появи прототипът, спортно

Това ли ще е лицето на следващата Mazda MX-5?

По време на близо 40-минутна конференция, Mazda ни подразни, показвайки ни видео с прототип на нов спортен автомобил, но без да дава никакви подробности. Видеото започна с настоящата Mazda MX-5 (ND) и след това показа другите поколения на малкия роудстър. След това се появи прототипът, спортно купе с фиксиран покрив, дълъг преден капак и силно разширени задни калници. Полукръглите светлини отзад препращат към кръглите задни светлини на първия MX-5, малък спойлер завършва изразената задна част. Отварящите се нагоре врати, тесните странични огледала, прикрепени към А-колоната, и заострената предна част с тънки LED фарове и малка решетка привличат вниманието.

Рамката на предното стъкло затвърждава формата на MX-5, а черната лайстна между купето и покрива загатва за дизайн без покрив. Показаният модел малко напомня на „Vision Coupé“, показан на автомобилното изложение в Токио 2017. Този прототип разкриваше предстоящ модел от среден размер като новата Mazda 6 и включваше платформа със задно задвижване, каквато отскоро се използва от Mazda с новите модели с шестцилиндров двигател. В допълнение, видеото се опитва да пренесе удоволствието от шофирането на MX-5, което още повече ни кара да вярваме, че гледаме предстоящата Mazda MX-5. Следващата Mazda MX-5 с вътрешен код NE трябва да излезе на пазара най-рано през 2024 г., десетилетие след появата на ND.

Прочети още:
На 16 ноември дебютира офроуд Porsche 911 с име Dakar

Лекотата е ключът към успеха

Още от самото начало с MX-5 NA, роудстърът е извествен с олекотената си конструкция. Сега, пет поколения по-късно, Mazda MX-5 е нараснал от 955 килограма на около 1000 килограма – все още е лек. И Mazda иска да постигне това тегло още веднъж, благодарение на леки материали и карбон. Размерът на двуместния автомобил трябва да остане същият. В момента моделът е с размери 3915 мм дължина, 1735 мм широчина и 1225 мм височина. Междуосието е 2310 мм. И точно тази олекотена конструкция поставя Mazda в нелека позиция: за да направи своя открит бестселър годен за бъдещето, електрификацията е почти неизбежна. Това обаче означава също, че са нужни и тежки батерии.

Ичиро Хиросе, ръководител на научноизследователската и развойна дейност (R&D) в Mazda, казва: „Лекото тегло и компактният размер са основните елементи на MX-5. Дори и да прибегнем до електрифицирането, трябва да сме сигурни, че е постигнато ниско тегло на превозното средство“. Шефът на марката Икуо Маеда наскоро добави, че искат да имат най-доброто задвижване, за да запазят модела лек, докато „проучват различни нужди и предпочитания за други опции“.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *