728 x 90

Mazda CX-90: Японците навлизат в територията на BMW

Mazda ще предлагат новия си флагман в няколко варианта, върховия от които ще е с редови шестцилиндров бензинов мотор. Mazda празнува премиерата на нов върхов модел. С CX-90 японците представят SUV, специално скроен за американския пазар, който е предназначен да се конкурира там с модели като Chevrolet Traverse, Toyota Highlander или корейския дует Hyundai Palisade/Kia

Mazda ще предлагат новия си флагман в няколко варианта, върховия от които ще е с редови шестцилиндров бензинов мотор.

Mazda празнува премиерата на нов върхов модел. С CX-90 японците представят SUV, специално скроен за американския пазар, който е предназначен да се конкурира там с модели като Chevrolet Traverse, Toyota Highlander или корейския дует Hyundai Palisade/Kia Telluride. CX-90 е изграден върху нова платформа, която позиционира двигателя надлъжно отпред и задвижва четирите колела. Възможни са обаче и варианти с чисто задно предаване. Стабилизацията при накланяне осигурява динамика в завоите.

Шестцилиндров турбомотор и PHEV

Главният източник на динамика все пак е новият 3,3-литров редови шестцилиндров двигател с турбокомпресор, компресионно запалване и 48-волтова хибридна система. Електрическият мотор се намира между двигателя и трансмисията. С 345 к.с. и максимален въртящ момент от 500 Нм агрегатът е най-мощният бензинов двигател в портфолиото на Mazda. Като алтернатива CX-90 може да бъде оборудван и с plug-in хибридно задвижване. В Европа го познаваме от модела CX-60. PHEV версията комбинира 2,5-литров редови четирицилиндров турбодвигател с електрически мотор и осигурява 327 системни конски сили и също 500 Нм въртящ момент. Батерията е с капацитет 17,8 кВтч, което позволява на CX-60 до 63 километра чисто електрически пробег. За съответния вариант на CX-90 от Mazda все още не са посочили данни. И двата двигателя са съчетани с осемстепенен автоматик без преобразувател на въртящия момент.

Познат, но уголемен дизайн

Що се отнася до дизайна, CX-90 не предлага изненади. Той трансформира дизайна Kodo на CX-60 в по-големи размери и добавя някои опционални хромирани елементи в долните краища на каросерията отпред, отзад и отстрани. По-дългият трети страничен прозорец оформя конвенционално полегата задна колона. Дръзката чупка на CX-60 изчезва. 21-цоловите алуминиеви джанти са с Y-образни спици, а решетката на радиатора е с черни надлъжни ламели. Освен това се предлага нова тъмночервена боя, наречена „Artisan Red“, а металните лайстни на праговете демонстрират надпис Mazda. Подобно нещо може да се открие на задния капак.

Прочети още:
Премиера на Peugeot E-3008 в България

Благороден интериор с малък екран

Връзката с CX-60 е очевидна и в интериора. Както при малкия брат, широка централна конзола разделя водача и пътника отпред. Човекът зад  волана получава информация чрез дигитален кокпит; сравнително малкият 12,3-инчов централен сензорен екран е разположен в средата на арматурното табло. Останалата част от обстановката се характеризира със светла, перфорирана кожа с бродерия в акцентни цветове, светло, необработено дърво, матиран алуминий и зони с тънки бели ивици върху черен пиано лак. Вътрешните облицовки на вратите са предимно от текстилни материали. От Mazda все още не са публикували повече информация за новия топмодел. Тя би трябвало да последва по-късно заедно с цените.

Какво ще се случи с CX-9?

Все още е под въпрос дали CX-90 ще замени CX-9 в моделното портфолио, или и двата модела ще се предлагат паралелно. Началната цена се очаква да бъде около 40 000 щатски долара. Малко след дебюта ще последва CX-70 с два реда седалки. И двата SUV модела ще се появят на пазара в САЩ и избрани страни извън ЕС.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт