728 x 90

Maserati GranTurismo с официална премиера в България

Една от иконите на Тризъбеца се завърна със слоган „Другите просто пътуват“. Новото GranTurismo бе представено в София, отбелязвайки нова глава в историята, започнала преди 75 години с Maserati A6 1500 Новото GranTurismo Trofeo бе представено в София по време на вечерен коктейл в шоурума на официалния представител на марката Maserati в България – „Ауто

Една от иконите на Тризъбеца се завърна със слоган „Другите просто пътуват“. Новото GranTurismo бе представено в София, отбелязвайки нова глава в историята, започнала преди 75 години с Maserati A6 1500

Новото GranTurismo Trofeo бе представено в София по време на вечерен коктейл в шоурума на официалния представител на марката Maserati в България – „Ауто Италия“ ЕАД. Новото купе, което съчетава висока производителност, характерна за спортен автомобил, с комфорт, подходящ за дълги разстояния, е оборудвано с революционния двигател V6 Nettuno Twin Turbo, който дебютира за първи път в суперспортния автомобил MC20, и е наличен в две версии за модела: 490 к.с. за Modena и високопроизводителната версия 550 к.с. Trofeo, които се предлагат с 8-степенна автоматична AWD трансмисия. Базовите цени на модела започват от 181 800 евро с ДДС във версия Modena и 227 000 евро с ДДС във версия Trofeo.

От естетическа гледна точка дизайнът на GranTurismo представлява идеален баланс между красота и функционалност, без показност. С неоспоримо уникални и веднага разпознаваеми линии: чиста форма, подходяща да покрие най-добрата механика в класа си, като подчертава чистотата на формите и изтънчените дизайнерски решения. Запазени са класическите пропорции на автомобилите на марката, с дългия капак и централната част на каросерията. Линията на покрива пада динамично, за да подчертае извивката на колоната, на която е изобразено емблематичното лого Тризъбец. В интериора, модерният салон на Maserati GranTurismo е оборудван с иновативни системи, сред които мултимедийната система Maserati Intelligent Assistant (MIA), най-новата информационно-развлекателна система, комфортен дисплей, който обединява основните функции в интегриран сензорен интерфейс, цифров часовник и Head-up дисплей (опция). Мястото за пътниците отзад е значително увеличено спрямо предходното поколение, позволявайки невъзможното уравнение за съчетаване на спортни характеристики и форми с комфорт, подходящ за дълги разстояния на цялото семейство.

Интересно за Ауто Италия

След успешното откриване на втория дом на марката на българска територия през юли месец миналата година, в град Варна, компанията отбеляза рекорд на продажби със 101 автомобила за 2022 година. Чрез историческия успех, България е поставена в топ 5 на класацията за най-успешните пазари за Maserati на глава от населението. По време на представянето на новото GranTurismo бе загатнат и новият, с изцяло променен дизайн, автосалон и започналите преди броени дни строителни дейности. Новата локация на Maserati в София ще остане с непроменен адрес. Инвестицията възлиза на 1 милион евро при съществуващ вече имот, пригоден за шоурум, и ще отвори врати в началото на юни месец тази година, като заедно с представянето му ще бъде показана за пръв път в България и изцяло електрическата версия на моделите GranTurismo и Grecale – Folgore.

Повече за GranTurismo Folgore

Като алтернатива GranTurismo Folgore използва 100% електрическо задвижване, еталон в сегмента. Системата на Folgore е базирана на 800-волтова технология и е разработена с помощта на авангардни технически решения, заимствани от Формула Е. Тя предлага превъзходни характеристики, възможни благодарение на трите мощни 300-киловатови двигателя с постоянни магнити – един отпред и два отзад. Батерията има номинален капацитет от 92,5 kWh и капацитет на разряд от 560 kW, за да предава непрекъснато около 760 к.с. и зашеметяващ въртящ момент от 1350 Нм на четирите колела. Специфичната настройка и иновативното разположение на батерията водят до ограничаване на височината на автомобила до 1353 мм, без да се нарушава спортният му характер. Формата на акумулаторния блок, известна като „T-bone“, е част от подхода на Maserati за „нулеви компромиси“ и избягва поставянето на батерията под седалките, като ги премества основно около централния тунел и по този начин значително понижава H-точката на автомобила. По отношение на техническата архитектура, новият модел е резултат от иновативен проект, в който широко се използват леки материали като алуминий и магнезий, заедно с високопроизводителна стомана.

Време за глезене

Подобен подход с използване на много материали изисква създаването на нови производствени процеси, в резултат на което са постигнати най-добрите в класа си нива на тегло. Този подход е съчетан с новата електрическа/електронна архитектура Atlantis High, базирана на canFD съобщения, изпращани със скорост до 2 ms. Системата се предлага и с усъвършенствани функции за киберсигурност от ниво 5 и flash-over-the-air. Опорната точка е главният контролер на Vehicle Domain Control Module (VDCM), проект на 100% Maserati, състоящ се от софтуер, който осигурява 360° контрол на всички най-важни системи на автомобила, за най-добро изживяване при шофиране при всякакви условия. GranTurismo предлага и „всеобхватно звуково изживяване“, гарантирано от емблематичния характерен звук на двигателя на Maserati, дори в електрическата версия, благодарение на иновативната работа на инженерите от Лабораторията за иновации на Maserati. Звуковото
изживяване се допълва от поглъщащата 3D звукова система Sonus faber. Проектирана и изработена от италиански майстори в областта на звука, аудиосистемата предлага две нива на персонализация, което ѝ дава възможност да използва до 19 високоговорителя и 3D звук с мощност до 1195 W, за дълбочина на полето и наистина уникална заобленост на звука.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт