В началото на 90-те Opel има най-бързия сериен седан в света

Производството на Lotus Omega започва през 1990 г., четири години след като оригиналната Omega е пусната в продажба.

Opel Omega е последният модел на немската фирма, който се подвизава в Е-сегмента на европейския пазар. Скоро след появата на първото поколение Omega, седанът получава най-мощната версия в историята си.

Lotus Omega, както подсказва името, е разработен заедно с британската фирма за спортни коли. Opel използва налични компоненти от други марки под шапката на General Motors и създава най-бързия сериен седан в света в началото на 90-те години.

Модификациите започват с подобрен двигател, който е доработен от стандартния 3.0-литров агрегат до по-голям 3.6 мотор. След това Lotus добавя два турбокомпресора Garrett T25, които осигуряват налягане до 0.7 бара от около 1500 об/мин.

Охлаждането на въздуха става посредством интеркулер от Behr, който използва антифриз, за да намали температурата на входящия въздух.

Същата 6-степенна ръчна скоростна кутия ZF, която е монтирана на тогавашния Chevrolet Corvette ZR1, е използвана за прехвърляне на изходната мощност към задните колела. Това става и посредством заден диференциал с ограничено приплъзване, споделен с Holden Commodore.

Многозвенното окачване на Omega е добра база, но все пак е модифицирано от Lotus за по-добра стабилност при висока скорост и подобрена динамика на управление. Добавени са самонивелиращи се амортисьори от Senator.

Също така от Senator е заимствана системата за сервоуправление Servotronic, която има променливо усилие спрямо скоростта на движение.

Lotus Omega е снабден с гуми Goodyear Eagle, разработени специално за модела. Използваното съединение за гуми е същото като това на Lotus Esprit Turbo SE. То позволява подобрена стабилност при висока скорост и по-добра производителност при мокри условия.

Прочети още:
Cayenne - спасителят на Porsche, навърши 20 години. История на успеха

Битурбо редовия „шестак“ в Lotus Omega има мощност от 382 к.с. при 5200 оборота в минута и въртящ момент от 568 Нм при 4200 об/мин. Автомобилът успява да ускори от 0 до 60 мили в час (0-97 км/ч) за 5.2 секунди.

Производството на Lotus Omega започва през 1990 г., четири години след като оригиналната Omega е пусната в продажба. Opel се надява да произведе общо 1100 автомобила, но поради рецесията в началото на 90-те години и цената от 48 000 британски лири моделът не се продава много.

Произведени са 950 автомобила, 320 за британския пазар и още 630 за Европа.

Поради факта, че много други производители по това време вече започват да ограничават колите си електронно до 250 км/ч, Lotus Omega става най-бързият сериен седан в света. Машината може да достигне скорост от около 300 км/ч, а немците на няколко пъти отказват да сложат ограничител на седана.

Снимки: AutoWP

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *