728 x 90

Италия също не е съгласна със забраната на ДВГ от 2035 година

След като Чехия ясно се обяви против намеренията на Европейския Съюз да забрани продажбата на нови автомобили с дизелови и бензинови двигатели от 2035 година, същото се направи и Италия. Това стана ясно от изказване на министърът на икономическо развитие на страната Джанкарло Джорджети. „Правителството ни счита за необходимо да предложи на Европейската комисия преразглеждане на гореспоменатия

След като Чехия ясно се обяви против намеренията на Европейския Съюз да забрани продажбата на нови автомобили с дизелови и бензинови двигатели от 2035 година, същото се направи и Италия. Това стана ясно от изказване на министърът на икономическо развитие на страната Джанкарло Джорджети.

„Правителството ни счита за необходимо да предложи на Европейската комисия преразглеждане на гореспоменатия пакет, за да насърчи управлението на екологичния преход, като отчита нуждите на италианската автомобилна индустрия и социалните аспекти, свързани с нея“, заяви Джорджети.

„Трябва да бъдем готови да се изправим пред екологичния преход с технологично неутрален подход. Не може намаляването и премахването на вредните емисии да бъдат синоним на електричеството. Има и други пътища за постигането на тези цели, като не бива те да бъдат отхвърляни с лека ръка.“

Джорджети още добавя, че „изследванията и разработките на други неизкопаеми горива трябва да продължат, като италианските компании вече са направили сериозни инвестиции в тях.“

Освен това, докато Рим подкрепя ангажимента на Европа да намали емисиите чрез постепенно премахване на най-замърсяващите двигатели, секторът на суперавтомобилите „е ниша и продължават дискусии с Европейската комисия“ за това как новите правила ще се прилагат за производителите на автомобили от висок клас, които продават далеч по-малко превозни средства от масовите производители. Това коментира Роберто Чинголани, министър на екологичния преход в Италия, в интервю за телевизия Bloomberg.

„Тези автомобили се нуждаят от много специална технология и се нуждаят от батерии за прехода“, каза Чинголани. „Една важна стъпка е, че Италия получава автономия в производството на батерии с висока производителност“, каза той, поради което страната е готова да стартира „програма за гига-фабрика“ за мащабно производство на батерии.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт