728 x 90

Isuzu D-Max е як работяга, облечен в модерен костюм

Новият D-Max е верен колега в работата, важна част от семейството при пътувания и надежден приятел за всевъзможни приключения.

Един пикап преди всичко трябва да върши работа. При това най-разнообразна – да носи товари и да превозва хора до всякакви места, дори трудно достъпни за нормалните коли. Но също така трябва да е удобен за пътуване по пътищата, както и лесен за маневриране из  улиците в градовете.

А защо не и да изглежда добре, да е оборудван с най-новите технологии, кабината му да предлага високо ниво на комфорт, че даже и лукс? Новият Isuzu D-Max е точно такъв многофункционален автомобил – верен колега в работата, важна част от семейството при пътувания и надежден приятел за всевъзможни приключения.

НАИСТИНА ЛИ Е ТОЛКОВА РАБОТЛИВ?

Представете си товарния отсек – приблизително метър и половина на метър и половина и дълбочина половин метър (1530 мм широк, 1495 мм дълъг и 490 мм дълбок). Предостатъчно обем, можем да натоварим, каквото поискаме. И няма причина да се притесняваме за теглото – пикапът смело поема до 1100 кг – товароносимост, колкото на средно голямо камионче.

Важното е, че всички тези впечатляващи параметри на товарната част по никакъв начин не ощетяват кабината за пътници. Тя е обширна и изненадващо удобна за 5 човека. Така че спокойно можем да поставяме на D-Max най-сложните задачи за превоз, както на стоки и материали, така и на хора. Освен това почти няма ограничения и за това докъде искаме да ни откара. Със здравото окачване, просветът от 24 сантиметра над земята и задвижването на 4-те колела действително можем да минем по невероятни маршрути и да преодолеем сериозни препятствия по пътя към целта ни.

А МОТОРЪТ? ТЕЖКАТА МАШИНА СИГУРНО ГЪЛТА МНОГО НАФТА.

Три дни тест, по време на който вкарах японския пикап в кошмарния софийски трафик петък следобед, накиснах го в хлъзгава шума насред гората, нагази и в тежък, мокър сняг високо в планината. Трудно ще се намерят условия, които да спрат новият пикап на Isuzu. Както обикновено, не успях да постигна каталожния комбиниран разход на гориво (7,4 л/100 км), но при тези истински изпитания той изгори средно 9,1 л/100 км пробег.

Двигателят е 1.9 дизел с мощност 164 к.с., скоростната кутия е 6-степенен автоматик. Няма идея с този автомобил да се състезаваме на писта, заложено е най-вече на надеждност и здравина. Но това в никакъв случай не означава, че е тромав. Показателите му са интересни за такъв тип машина – максимална скорост 180 км/ч, а заради подобрената реакция на турбокомпресора и прецизно работещата инжекционна система, качва до 100 за 12,5 секунди.

В същото време е с по-ниски нива на шум и с отлични параметри според последните емисионни стандарти, с по-нисък разход на гориво, благодарение на смарт старт-стоп системата (ISS). Това въобще не трябва да ни учудва, защото Isuzu е безспорен лидер при нафтовите мотори, с произведени над 27 милиона дизелови двигатели.

ТРЯБВА ЛИ ЕДИН ПИКАП ДА Е ЕЛЕГАНТЕН?

Категорично много е работено върху дизайна. Преди всичко това е здрав, мускулест тип, който ни вдъхва увереност във възможностите си. Но с всеки външен детайл привлича погледите и буди симпатии. Оборудван с ново поколение дневни светлини и Bi-LED фарове. В задната броня е вградено стъпало, отстрани също има нови степенки за по-лесен достъп до купето.

Джантите са алуминиеви, със спортна линия. Аеродинамиката е силно подобрена, което се отразява на консумацията на гориво и на повечето тишина в кабината. Като стана въпрос за нея, отвътре тя е учудващо просторна и с тотално нов интериор. Таблото е облечено в кожа с релефни шевове, каквито можем да видим само при висок клас лимузини. Седалките също са с кожена тапицерия, изцяло обновени и предлагат чудесен комфорт – изработени от по-мек материал и с по-стабилна облегалка. Електрическо регулиране с осем степени ми помага бързо да наглася точната си позиция за шофиране, а и воланът се регулира в дълбочина и височина.

Прочети още:
Първа среща с Tiguan Трети

Пътуването е още по-приятно с двузонов климатроник, ниските нива на шума в кабината и силно намалените вибрации заради цялостното усилване на шасито и кабината. Ето още някои елементи от модерното оборудване, които превръщат пътуването в удоволствие: автоматични къси и дълги светлини, електрически стъкла, електрически управляеми и отопляеми странични огледала, система за стартиране на двигателя с бутон, адаптивен круиз контрол, камера за каране на заден ход, предни и задни сензори за паркиране. Дисплеят на комуникационната система е голям, удобно разположен и управлява аудио система с 8 тонколони, MP3, Bluetooth, USB.

А СИСТЕМИ ЗА СИГУРНОСТ И БЕЗОПАСНОСТ?

Освен приятен за каране и пътуване, новият D-Max е оборудван и с разнообразни системи, които подпомагат водача и предпазват него и пасажерите (Advanced Driver-Assistance Systems). Те са интелигентни и често сработват, още преди да сме осъзнали нуждата от тях: електронна система 4Х4, ABS с EBD, ESC, спирачен асистент, контрол на сцеплението (Traction Control System).

При сложен терен и лоши пътни условия можем да използваме блокировката на задния диференциал. При потегляне по наклон ще ни помага Hill Start Assist, а за контролирано спускане по стръмен склон – Hill Descent Control. По-големите предни и задни спирачки подобряват реакцията на тежката машина при спиране и намаляват риска от произшествия. Кабината е допълнително усилена, за да защитава пътниците при удар от всеки възможен ъгъл. Дизайнът на седалките е направен така, че те да поемат силата на удар в аварийна ситуация. В случай, че дори една от осемте въздушни възглавници бъде активирана, вратите се отключват автоматично.

НЯКАКВИ ЗАБЕЛЕЖКИ?

Версията, която тествах, нямаше капак на товарния отсек. Това в някои случаи създава проблем. В кабината няма много места, където да оставяме лични вещи – чанти, сакове, пликове и др. Когато и товарната част не е покрита и с възможност за заключване, на практика няма къде да оставим нищо в колата. Това е проблем за пикапите и от други марки. Така че, ако избирате такъв многофункционален автомобил, най-удобно ще е да си го поръчате със заключващо се покривало отзад.

Е, ПЪРВИТЕ ВПЕЧАТЛЕНИЯ?

Новият пикап е поредният и най-добрият до момента професионалист от Isuzu. Готов да свърши всяка работа, способен да ни откара и по най-тежкия път точно до мястото, което ни трябва. По-висок, по-широк и по-издръжлив от всякога, новият модел преминава тестове от повече от четири милиона километра по пътища и извън тях по време на разработването си. Истинското доверие се гради с години, много години. Този D-Max стабилно продължава традицията за издръжливия пикап, което започва с първото поколение от 1963 г. А Isizu е и най-старият японски автомобилен производител, още от 1916 г. 

2 коментари

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

2 Коментари

  • Валентин Ангелов
    януари 30, 2021, 11:53

    Хубаво , но с какво да си го купим , ,майка ви крадлива софийска , след като вие окрадохте всичко , изроди.

    Отговор
    • Николай @Валентин Ангелов
      февруари 1, 2023, 21:04

      Имам пикап isuzu 1.9 на 36 000 км хвърли двигател моля ви се хора не си купувайте тази кола

      Отговор

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт