728 x 90

Германия застана против забраната за ДВГ от 2035 година

Германия казва „не“ на предложението на Европейската комисия да спре продажбите на нови дизелови и бензинови автомобили от средата на следващото десетилетие. Мнението на страната беше изразено чрез гласа на министъра на транспорта Волкер Висинг, който наскоро говори по време на неформална среща с министри от други европейски страни близо до Париж. „Искаме да разрешим

Германия казва „не“ на предложението на Европейската комисия да спре продажбите на нови дизелови и бензинови автомобили от средата на следващото десетилетие. Мнението на страната беше изразено чрез гласа на министъра на транспорта Волкер Висинг, който наскоро говори по време на неформална среща с министри от други европейски страни близо до Париж.

„Искаме да разрешим двигатели с вътрешно горене дори след 2035 г.“, каза той, цитиран от нашите колеги от Motor1.com. Има обаче една много важна подробност и тя е, че Германия трябва да разреши продажбите на нови автомобили с вътрешно горене „само ако автомобилите могат да се захранват изключително със синтетични горива“.

Синтетичните горива са потенциално съвместими с традиционните превозни средства и биха им позволили да останат на пътя през следващите години, като същевременно постигат намаляване на емисиите. Поради това германският министър е сигурен, че има „решение, което да гарантира, че автомобилите не се зареждат с горива, получени от изкопаеми горива“.

Според Волкър Висинг „не можем да разчитаме само на електрическа или водородна мобилност за бъдещето“ и „трябва да останем технологично неутрални“. Трябва също да се има предвид, че към днешна дата „нямаме достатъчно електрически превозни средства, така че трябва да мащабираме тяхната наличност“.

Идеята за „междинно“ решение за постигане на пълна декарбонизация изглежда е в синхрон с думите на италианския министър на екологичния преход Роберто Чинголани. Наскоро той заяви, че бъдещето на автомобила „не може да бъде изцяло електрическо“ и че вместо това можем да се съсредоточим върху „поколение ултрамодерни хибриди, дори с ограничена производителност“, за да намалим CO2.

През септември миналата година Италия обяви, че води преговори с Европейската комисия за потенциално освобождаване от правилото за производителите на суперавтомобили в страната. Предложената забрана за двигатели с вътрешно горене от 2035 г. в Европа все още е на етап обсъждане, което подлежи на дълъг процес на одобрение и приемане от членовете на ЕС.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт