100 км/ч на Аутобана, 30 км/ч в градовете – Германия обмисля как да намали потреблението на гориво

Зависимостта на Германия от руските енергийни доставки означава, че е малко вероятно германското правителство да може да наложи забрана за внос на петрол като тази, обявена от САЩ през миналата седмица. И министърът на икономиката Роберт Хабек, и канцлерът Олаф Шолц също наскоро предупредиха за тежки последици за Германия, ако този внос спре. Вносът на

Зависимостта на Германия от руските енергийни доставки означава, че е малко вероятно германското правителство да може да наложи забрана за внос на петрол като тази, обявена от САЩ през миналата седмица. И министърът на икономиката Роберт Хабек, и канцлерът Олаф Шолц също наскоро предупредиха за тежки последици за Германия, ако този внос спре.

Вносът на руски петрол се преработва в рафинерии до бензин и дизелово гориво, но се използва и за отопление, а много немски компании също използват петрол като суровина и смазка за производството си. Един от обсъжданите в страната начини за заобикаляне на проблема е въвеждането на мерки, които водят до намаляване на потреблението на петрол. Ето някои от мерките, които бяха предложени до момента, предложени в обобщение от сайта The Local.

Спорната тема за въвеждането на ограничения на скоростта по Аутобана отново се завъртя в медийното пространство, тъй като и Грийнпийс, и Environmental Action Germany отново повдигнаха въпроса през последната седмица. Те твърдят, че намаляването на скоростта на магистралата до 100 км/ч може да спести 3.7 милиарда литра бензин и дизел, както и 9.2 милиона тона CO2. Те предлагат не само въвеждане на ограничение на скоростта по магистралите, но и намаляване от 120 на 80 км/ч на междуградските пътища и от 50 на 30 км/ч в градовете. Мярката ще бъде временна.

Автомобилната асоциация ADAC също така наскоро посочи, че поведението при шофиране може да помогне за намаляване на разхода на гориво и изброи полезни съвети на своя уебсайт. „Шофьорите могат лесно да спестят до 20 процента гориво, като шофират предвидливо, а не агресивно, като избягват ненужни кратки пътувания, консумация на енергия (отопление, охлаждане) и шофиране с енергоспестяващи гуми и оптимално налягане в гумите.“ Подобно поведение зад волана със сигурност може да намали годишния разход на гориво от 52 милиарда литра в Германия с няколко милиарда литра, коментират от организацията.

Говорителят по енергийната политика на парламентарната група на SPD, Нина Шеер, пък повдигна концепция, която беше приложена за първи път в Германия по време на петролната криза през 1973 г. Така наречените недели без автомобили (Autofreie Sonntage), каза тя, „не са ни навредили в миналото и биха могли да дадат своя принос днес, ако съответният недостиг го изисква“. През 70-те правителството на Вили Бранд въведе четири недели без автомобили и на германците беше забранено да шофират без специална надбавка.

1 коментар

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

1 Коментар

  • Борислав
    март 16, 2022, 04:59

    0.3 литра на 100 км. По – малко . Направих експеримент и шофирах разумно. Вместо със 130 максимална скорост , 90 км/ч

    Отговор