728 x 90

Ford вече ще продава само предварително конфигурирани бройки Focus и Fiesta

Четвъртото поколение Ford Focus не се продава в Съединените щати, но в момента е един от най-важните модели на компанията на европейския пазар. Заедно с актуалната Fiesta двата хечбека формират голяма част от продажбите на Ford на Стария континент. Поради производствени проблеми обаче, автомобилният производител сега трябва да спре приемането на персонализирани поръчки както за

Четвъртото поколение Ford Focus не се продава в Съединените щати, но в момента е един от най-важните модели на компанията на европейския пазар. Заедно с актуалната Fiesta двата хечбека формират голяма част от продажбите на Ford на Стария континент. Поради производствени проблеми обаче, автомобилният производител сега трябва да спре приемането на персонализирани поръчки както за Focus, така и за Fiesta.

Automotive News съобщава, че само предварително конфигурирани модели могат да бъдат поръчвани до второ нареждане, като по този начин оставят на клиентите поне някакъв шанс да получат нов Focus или Fiesta. Говорител на Ford казва пред дъщерното издание на Automotive News Europe, Automobilwoche, че в момента производителят има срокове за доставка до 12 месеца за някои от своите модели.

Времето за изчакване на доставка на Focus е изключително голямо в този момент. Ford обяви през юни тази година, че производството в завода в Саарлуис в Германия ще бъде значително намалено след края на август, като по този начин добави още повече стрес към списъка на чакащите за Focus. Маркус Тал, ръководител на работническия съвет във фабриката, казва, че поръчките, които се обработват в момента, вероятно ще бъдат доставени през пролетта на 2023 г. Ford прогнозира, че годишният производствен капацитет на завода ще намалее от около 195 000 единици, първоначално планирани за 2022 г., до едва около 117 000 през 2022 г.

Ситуацията обаче не изглежда по-добра за следващата година. Тал казва, че около 143 000 единици Focus са планирани да бъдат сглобени през 2023 г., въпреки че производството може да не достигне очакваните нива поради проблеми с доставките на компоненти. Ситуацията на енергийния пазар също е усложняващ фактор.

В крайна сметка Focus трябва оцелее до 2025 г., когато се планира да излезе от производство без директен заместител в процес на разработка. Заводът в Саарлуис най-вероятно ще загуби голяма част от работната си сила, тъй като Синият овал признава, че не е намерил решение как да поддържа фабриката в работно състояние след спирането на автомобила след около три години.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт