728 x 90

Ford Focus получи фейслифт – освежен дизайн, SYNC4 и без 2.0 дизел

След като актуализира Fiesta миналия месец, Ford освежи и по-големия Focus с доста ревизии отвътре и отвън. Всички нива на оборудване получават преработени стандартни LED фарове плюс вградени фарове за мъгла. Срещу допълнително заплащане, т.нар. пикселни LED фарове работят заедно с предна камера и изключват части от светлинния поток, за да избегнат заслепяване на насрещното

След като актуализира Fiesta миналия месец, Ford освежи и по-големия Focus с доста ревизии отвътре и отвън. Всички нива на оборудване получават преработени стандартни LED фарове плюс вградени фарове за мъгла. Срещу допълнително заплащане, т.нар. пикселни LED фарове работят заедно с предна камера и изключват части от светлинния поток, за да избегнат заслепяване на насрещното движение.

Що се отнася до задните светлини, хечбекът и комбито получават затъмнено покритие, а има и нова опция за LED задни светлини с по-тъмна централна зона и различен светлинен подпис. Както беше при по-малката Fiesta, Ford обновява всички нива на оборудване на Focus, включително спортно изглеждащата ST-Line и офроуд вдъхновения Active.

Разбира се, част от фейслифта е и Focus ST, който получава нов дизайн на алуминиевите джанти и нова екстериорна зелена боя, наподобяваща тази при Puma ST и Fiesta ST. Спортният модел продължава живота си като хечбек и комби, но от производителя засега не съобщават нищо за дизелвата версия с 2.0 мотор.

Може би най-голямата промяна е направена в салона, където 2022 Focus преминава към най-новата информационно-развлекателна система SYNC4 на Ford. Моделът разполага с по-голям 13.2-инчов сензорен екран с поддръжка на безжични актуализации, както и безжична интеграция на Apple CarPlay и Android Auto. По-големият дисплей поглъща физическите контроли за климатичните настройки, създавайки по-изчистена централна конзола.

Що се отнася до двигателите, обикновените версии на Focus получават 1.0-литров, трицилиндров бензинов агрегат с турбокомпресор с мощност 125 к.с. и 155 к.с., изпращани до предните колела чрез шестстепенна ръчна скоростна кутия или нов седемстепенен автоматик с два съединителя. Този мотор се възползва от 48-волтовата технология с мек хибрид за намаляване на разхода на гориво и емисиите на CO2. Като алтернатива, трицилиндровият агрегат се предлага и в стандартна версия без електрификация с мощност от 100 к.с. и 125 к.с.

Ford оставя дизела жив, предлагайки 1.5-литров EcoBlue, който може да бъде поръчан с 95 или 120 к.с. И двете конфигурации на дизела работят със стандартна шестстепенна ръчна кутия, но по-мощният агрегат може по желание да бъде свързан с осемстепенна автоматична кутия. Засега няма информация 2.0-литровият дизел със 150 к.с. да продължи съществуването си.

Няма никакви механични промени във Focus ST, който продължава да използва 2.3-литров бензинов агрегат с турбокомпресор, произвеждащ 280 к.с., както отбелязва Motor1.com.

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *

Най-нови

AUTOCLUB.BG във Facebook

Facebook Pagelike Widget

Спорт