Любопитна безсмислица: Ford F-150 Lightning може да се зарежда сам от собствената си батерия

Пикапът Ford F-150 Lightning с чисто електрическо захранване може и да отдава съхраняваната в батерията му енергия към други консуматори благодарение на т.нар. Pro Power Onboard функция. Нетното енергийно съдържание на тяговата батерия е 98 кВтч при акумулатора за стандартен пробег и 131 кВтч за версията с удължен пробег. За свързване на допълнителни консуматори има

Пикапът Ford F-150 Lightning с чисто електрическо захранване може и да отдава съхраняваната в батерията му енергия към други консуматори благодарение на т.нар. Pro Power Onboard функция. Нетното енергийно съдържание на тяговата батерия е 98 кВтч при акумулатора за стандартен пробег и 131 кВтч за версията с удължен пробег.

За свързване на допълнителни консуматори има множество контакти в предния багажник, в интериора и товарния отсек, които имат мощност до 2,4 киловата. Всеки, който поръча двете най-високи конфигурации, Lariat и Platinum, получава дори 9,6 киловата мощност – и 240-волтов, 30-амперен контакта в товарната част. Така майсторите от различни занаяти могат да работят с професионални устройства далеч от кабелно захранване. Чрез този контакт е възможно също и зареждането на електрически велосипеди, мотоциклети и автомобили – с до 7,2 киловата. Изпитателите от американското автомобилно списание Car & Driver изпробваха дали F-150 Lightning не може да се зарежда от собствената си батерия.

Сам се зарежда/разрежда

За изненада на колегите F-150 Lightning няма проблем със самозареждането. Захранването протича през кабела, свързан към контакта в товарния отсек, по посока на буксата за зареждане на предния ляв калник – и оттам обратно към акумулатора. Централният информационно-развлекателен дисплей показва правилно 7,2 киловата мощност на зареждане. Тъй като изглежда, че системата не реагира на това, че зарядният ток идва директно от батерията, която трябва да бъде заредена, тя също така последователно определя времето, оставащо до пълното зареждане на батерията.

Прочети още:
Обновление за Renault ZOE - вече и със стандартна автоматична аварийна спирачка

Веригата работи почти седмица

Системата за зареждане на Ford, разбира се, не е вечен двигател, т.е. машина, която генерира енергията, необходима за собствената ѝ работа, напълно сама – според закона за запазване на енергията такава машина не може да съществува. Електрическата енергия се губи под формата на топлина по време на преобразуването на постоянния ток, подаван от батерията, в променлив ток за контакта за захранване и обратно в постоянен ток за зареждане на тяговата батерия, както и чрез загуби в проводниците. Журналистите от Car & Driver предполагат, че около дванадесет процента от енергията не постъпва обратно в батерията.

Изпитателите изчисляват, че F-150 Lightning с батерия от 131 кВтч може да се самозарежда в продължение около 150 часа (6,25 дни), преди първоначално пълната батерия да се изпразни съвсем. В действителност системите би трябвало да спрат зареждането малко по-рано, за да предпазят батерията от прекомерно разреждане.

Източник: AMS.bg

Свързани публикации

Оставете коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителни полета са маркирани с *